کی یف از آغاز رایزنی در مورد تضمین های امنیتی با بریتانیا خبر داد

© AFP 2023 / Niklas Halle'nتضمین امنیتی بریتانیا به اوکراین
تضمین امنیتی بریتانیا به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
اشتراک
آندری یرماک، رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی گفت: اوکراین رایزنی ها را در مورد تضمین های امنیتی با بریتانیا آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، آندری یرماک، رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی گفت: اوکراین رایزنی‌ها را با بریتانیا از روز جمعه برای ارائه تضمین‌های امنیتی به کی یف آغاز کرد.
پیش از این، سخنگوی کاخ سفید گفته بود که ایالات متحده و اوکراین مذاکراتی را برای ارائه تضمین های امنیتی به کی یف آغاز کرده اند.

یرماک در پخش تلویزیونی گفت: در واقع، بر اساس اعلامیه ای که در ویلنیوس با کشورهای G-7 مورد توافق قرار گرفت، 11 کشور دیگر به این بیانیه ملحق شدند و ما پس از مشورت با همکاران آمریکایی خود، رایزنی با بریتانیا را آغاز کردیم و امروز یک گفتگوی معنادار انجام شد.

وی خاطرنشان کرد که این بیانیه چارچوب خاصی را ترسیم می کند، زیرا "حداقل تضمین هایی را تشکیل می دهد که امکان ایجاد قابلیت دفاعی" اوکراین را فراهم می کند و همچنین بر سیاست تحریم ها، حمایت مالی و تبادل اطلاعات تأثیر می گذارد.
یرماک افزود که کی یف توافقاتی برای آغاز مذاکرات دوجانبه "تقریبا با همه کشورها" دارد، مقامات هدف خود را امضای "تا حد ممکن توافقنامه" تا پایان سال تعیین کردند.
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2023
واشنگتن آغاز مذاکرات میان آمریکا و اوکراین بر سر تضمین های امنیتی را تایید کرد
زلنسکی پیشتر از آماده سازی بسته ای از تضمین های امنیتی برای دوره قبل از پیوستن به ناتو خبر داده بود. به گفته وی، در آینده نزدیک کی یف قصد دارد تعدادی توافقنامه دوجانبه با ایالات متحده و 12 کشور اروپایی از جمله بلژیک، دانمارک، ایرلند، ایسلند، اسپانیا، نروژ، هلند، پرتغال، رومانی، فنلاند، چک و سوئد امضا کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала