واشنگتن آغاز مذاکرات میان آمریکا و اوکراین بر سر تضمین های امنیتی را تایید کرد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2023
اشتراک
دولت ایالات متحده تأیید کرد که ایالات متحده و اوکراین این هفته گفتگوها را در مورد تضمین های امنیتی واشنگتن برای کی یف که بر تعهدات دفاعی بلندمدت تأثیر خواهد گذاشت، آغاز خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "متیو میلر"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشستی خبری به خبرنگاران گفت: "این گفتگوها از این هفته آغاز خواهد شد".
وی تصریح کرد: "این مذاکرات به صورت مجازی انجام خواهد شد".
میلر گفت: "از طرف آمریکایی، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا رهبری هیئت مذاکره کننده را بر عهده خواهد داشت".
وی ادامه داد:" من نمی‌خواهم در مورد نتیجه مذاکراتی که هنوز آغاز نشده، اظهار نظر کنم، اما همانطور که رئیس جمهور جو بایدن، سایر رهبران گروه 7 و اتحادیه اروپا و سایر رهبران 12 کشور پیوسته به بیانیه ما، اعلام کردند، ما متعهد به تعهد بلندمدت اوکراین به دفاع و کمک به این کشور برای ایجاد زیرساخت هایی هستیم که می تواند در دراز مدت نقش بازدارندگی در مقابل روسیه را داشته باشند، هستیم".
به گفته وی، جزییات این توافقات در مراسم آتی مشخص خواهد شد.
پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات ها گزارش داده بود که عربستان سعودی قصد دارد در ماه اوت در جده مذاکرات صلح درباره اوکراین را برگزار کند، جایی که در آن نمایندگانی از 30 کشور جهان به غیر از روسیه حضور خواهند داشت.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که کرملین نشست عربستان سعودی درباره اوکراین را دنبال خواهد کرد، باید دید چه اهدافی در نظر گرفته شده است.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی پیشتر در G20 گفته بود که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت."
پیش از این، کرملین اعلام کرد که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه است، در حال حاضر این تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала