کاخ سفید آماده آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با اف-16 در ایالات متحده

اف-16 آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
اشتراک
کاخ سفید آمادگی خود را برای آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز F-16 در آمریکا اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت: ایالات متحده در صورتی که توانایی های متحدان اروپایی کی یف به پایان برسد آماده آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز جنگنده های F-16 در خاک خود است .
او به خبرنگاران گفت: "همپیمانان اروپایی ما تلاش‌ها برای آموزش خلبانان اوکراینی را رهبری می‌کنند، اما اگر منابع آموزش در اروپا در دسترس نباشد، قطعاً می‌توانیم خلبانان اوکراینی را در ایالات متحده آموزش دهیم.
کربی افزود که جنگنده های F-16 توسط ایالات متحده به عنوان ابزاری درازمدت برای حمایت از کی یف در نظر گرفته می شود، واشنگتن با متحدان خود در اروپا برای شروع آموزش اوکراینی ها همکاری می کند.
ترکیه از آغاز روند خرید هواپیماهای اف 16 از آمریکا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
رسانه ها: عرضه جنگنده های اف -16 به کی یف وضعیت درگیری را در منطقه تغییر نمی دهد
روز جمعه، واشنگتن پست به نقل از مقامات ارشد و ارتش اوکراین گزارش داد که اولین گروه شش نفره از خلبانان اوکراینی آموزش جنگنده های آمریکایی F-16 را زودتر از تابستان آینده تکمیل خواهند کرد.
به گفته این روزنامه، خلبانان آموزش جنگنده ها را تنها در ژانویه آغاز خواهند کرد، آماده سازی شش ماه طول خواهد کشید. طبق گزارش این روزنامه، گروه دوم خلبانان اوکراینی تنها تا پایان سال آینده آموزش خواهند دید.
ولادیمیر زلنسکی در 2 آگوست اعلام کرد که آموزش خلبانان اوکراینی از این ماه آغاز خواهد شد. به گفته وزارت دفاع اوکراین، برنامه آموزشی حداقل شش ماه طول خواهد کشید و ممکن است در دانمارک یا هلند انجام شود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که ایالات متحده و ماهواره های ناتو آن خطر درگیری مسلحانه مستقیم با روسیه را ایجاد می کنند که با عواقب فاجعه باری همراه است. به گفته وی، اینکه کی یف دارای جنگنده های اف-16 با قابلیت حمل سلاح هسته ای است، از سوی روسیه به عنوان تهدیدی از سوی غرب در حوزه هسته ای تلقی خواهد شد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. لاوروف خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، از جمله نه تنها تامین تسلیحات، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала