- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اعتراف آمریکا به تامین تمامی درخواست های اوکراین برای ضد حمله

© AP Photo / Matt RourkeПроизводство 155 мм снарядов для артиллерийских установок М795 в США
Производство 155 мм снарядов для артиллерийских установок М795 в США  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2023
اشتراک
کاخ سفید ضمن تایید این مطلب که به هیچ یک از درخواست های کی یف برای انجام ضد حمله نه نگفته است، تاکید کرد که گذشت زمان به سود نیروهای مسلح اوکراین نمی باشد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد که واشنگتن تمامی آن چیزهایی که اوکراینی ها برای ضد حمله درخواست کرده بودند، را به آنها داده است و این ضد حمله به مراتب کند تر از آن چیزی که مد نظر است، پیش می رود.
وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN این قول را داد که کاخ سفید به کمک به اوکراین به آن میزانی که نیاز باشد ادامه خواهد داد و این علیرغم کاهش به ثبت رسیده مقبولیت این رویکرد در بین جامعه آمریکا می باشد که نظرسنجی ها آنرا به ثبت رسانده اند.

کربی اظهار کرد: "در ماه های پیش از ضد حمله، ما تمامی درخواست ها از "فهرست خرید" اوکراینی ها را تامین کردیم. همه آن چیزی که آنها می گفتند برای ضد حمله نیاز دارند، را دریافت کردند... ما به این کار ادامه خواهیم داد، ما مصمم به ادامه آماده سازی نیروهای اوکراینی هستیم، اما آنچه مهتر است، این اس که ما برای آنها بزار و تسلیحاتی درست می کنیم که آنها برای شکستن این خطوط (دفاعی) نیاز دارند".

انظار می رود که مقامات آمریکایی در این هفته اختصاص بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین را اعلام نمایند و جو بایدن رئیس جمهور این کشور از کنگره درخواست چندین میلیارد منابع جدید برای ارسال اسلحه به اوکراین، نماید.

به گفته کربیف اوکراینی ها این را درک می کنند که "زمان در طرف آنها نیست" و از ابتدای فصل پاییز "مانور دادن روی زمین، استفاده از پهپادها و سیستم های پدافند ضد هوایی" سخت تر خواهد بود. این مقام کاخ سفید همچنین خواهان خودداری از "گمانه زنی" در مورد اینکه "موفقیت چگونه می باید به نظر برسد" شد و خواست که این موضوع در اختیار خود اوکراینی ها باشد.

کربی اظهار کرد: "آنها خیلی دلیرانه در هر روز خدا در حال مبارزه هستند و پیش می روند. این یک انسداد و حالت غیر قابل توقف نیست. فعلا همه چیز آنطور سریع که زلنسکی می خواهد پیش نمی رود، اما آنها به برخی پیشرفت هایی دست پیدا می کنند".

155-мм артиллерийские снаряды M795 на заводе армейских боеприпасов в Пенсильвании, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2023
در اروپا درک می کنند که مسلح کردن کی یف درگیری را تشدید می کند
وی همچنین در مورد همه پرسی چندی پیش که بر مبنای آن تنها 45% آمریکایی ها معتقدند که کنگره CNNمی بایست منابع اضافی برای کمک به اوکراین اختصاص دهد، نیز اظهار نظر کرد. به گفته وی اعداد موضع رئیس جمهور را تغییر نمی دهند.

وی تاکید کرد: "رئیس جمهور بصورت علنی اعلام کرد و قطعا در گفتگوهای اختصاصی با زلنسکی نیز اینرا بیان کرده است، و نه تنها رئیس جمهور، بلکه دیگر رهبران ناتو و جی 7 نیز اعلام کرده اند که ما به حمایت از اوکراین تا زمانی ادامه خواهیم داد که نیاز باشد".

کربی افزود: "من فکر می کنم که ملت آمریکا اینر درک می کند که این یک تهدید بسیار بزرگ (برای ما) می باشد".

ضد حمله اوکراین که از ماه های پیش و با تبلیغات فراوان از آن صحبت می شد، در تاریخ 4 ژوئن آغاز شد. نیروهای مسلح اوکراین عملیات خود را در سه محور ژاپاروژیه، جنوب دونتسک و آرتیومفسک آغاز کردند. ارتش اوکراین که از چند ماه پیش نیروهای زیادی را در کشورهای متحد مختلف عضو ناتو آموزش داده بود و تجهیزات بسیار زیاد، متنوع و پیشرفته ای را از اربابان غربی دریافت کرده بود، با گمان پیشروی های گسترده، این نظامیان آموزش دیده و تجهیزات بروز خود را وارد میدان مبارزه کرد. با این وجود و با گذشت بیش از 2 ماه از تلاش های بی درنگ فرماندهان نظامی اوکراین، رژیم کی یف هیچ موفقیتی را در هیچ یک از جبهه ها بدست نیاورده و تنها زیر بار تلفات سنگین، از بیان آمار دقیق این تلفات روی برگردان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала