گزارش و تحلیل

رسانه ها می توانند مردم را به عشق یا نفرت یک کشور وادار کنند

© Евгений Биятовشرکت کنندگان در نشست خبرنگاران جوان بریکس
شرکت کنندگان در نشست خبرنگاران جوان بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
اشتراک
جوانان کشورهای بریکس در شهر اولیانوفسک روسیه و منطقه گرد هم آمدند تا درباره نقش رسانه ها در شکل دادن به جهان چند قطبی بحث کنند.
اسپوتنیک برزیل با جوانان برزیلی، چینی، هندی و آفریقای جنوبی صحبت کرد تا راهبردهای آنها برای شکستن انحصار رسانه های غربی را بیابد.
این هفته نمایندگان جوانان برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در شهر اولیانوفسک روسیه گرد هم می آیند تا درباره نقش رسانه ها در ساختن دنیای چندقطبی بحث کنند.
به عنوان بخشی از سومین کمپ بین المللی جوانان "بریکس"، شرکت کنندگان در سمینارهایی با کارشناسان ارتباطات کشورهای عضو بلوک شرکت می کنند و همچنین تحت آموزش های عملی قرار می گیرند که در آن نحوه انجام مصاحبه، پوشش رویدادهای بین المللی و شناسایی اخبار جعلی را می آموزند.
این دیدار با حضور برزیلی ها، هم در بین کارشناسان و هم نمایندگان جوانان همراه بود. یکی از هماهنگ کنندگان این هیئت، هنریک دومینگ، دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته تجارت بین الملل در دانشگاه اقتصاد ایالتی سن پترزبورگ است. دومینگز در مصاحبه با اسپوتنیک برزیل گفت: هدف از این رویداد توسعه روابط بین جوانان کشورهای بریکس برای ایجاد زمینه ای برای تحکیم واقعیتی جدید در سناریوی ژئوپلیتیکی است. موضوع این رویداد که به بحث در مورد مسائل ارتباطات و رسانه اختصاص دارد، با هدف سیستم ارتباطی "غرب زدایی"، همکاری متقابل بین کشورها و مبارزه با تبلیغات و اخبار جعلی است.
به گفته برگزارکنندگان این رویداد، مطالب رسانه های غربی در مورد کشورهای بریکس به گسترش کلیشه ها و تعصبات علیه این کشورها کمک می کند که تقویت همکاری رسانه ای برای انتشار اطلاعات عینی در مورد برجام را ضروری می کند. به گفته دومینگز، نقش رسانه ها در شکل دادن به افکار عمومی در مورد موضوعات مختلف - از ورزش گرفته تا سیاست بین المللی - کلیدی است.
او گفت: رسانه‌ها می‌توانند باعث شوند که مردم یک ورزشکار، یک هنرمند، یک سیاستمدار و حتی یک کشور را دوست داشته باشند یا از آن متنفر باشند.
بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
کرملین: گسترش بریکس باعث تقویت این سازمان خواهد شد
ارتباط با جوانان چین، هند و آفریقای جنوبی برای این برزیلی که فعالانه در انجمن های بریکس شرکت می کند چیز جدیدی نیست.
دومینگز برزیلی می‌گوید: "تبادل دیدگاه‌های چندفرهنگی و کاملاً متنوع که در هر رویداد BRICS انجام می‌شود، همیشه چیزی است که من تلاش می‌کنم به آموزش‌هایم اضافه کنم. ابتکار BRICS مهم و نشان دهنده این زمینه ژئوپلیتیکی جدید است، زیرا هر یک از کشورها رهبری منطقه ای را اعمال می کنند.
هارشیتا شارمای جوان هندی اهل جیپور نیز معتقد است که فعالیت های بریکس باید مهارت های حرفه ای او را بهبود بخشد. "من عاشق روابط بین الملل هستم، برای من جالب است که در وزارت امور خارجه کشورم کار کنم، بنابراین می خواهم تجربه عملی بیشتری در این زمینه کسب کنم. برای من مهم است که ببینم مردم در سراسر جهان چگونه متحد می شوند.
هارشیتا شارما در مصاحبه با اسپوتنیک برزیل گفت: "قدرت نرم" کشورها در عمل چگونه کار می‌کند و چه چیزی می‌توانم به یادگار بگذارم تا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنم.
به نظر او، جوانان کشورهای بریکس باید راه‌هایی را برای "غلبه بر هژمونی و تمایل به تک قطبی در نظام بین‌الملل" مورد بحث و بررسی قرار دهند.
او گفت: "ما می توانیم برای شکستن این انحصار متحد شویم. با وجود تمرکز بر رسانه، جوانانی که برای شرکت در مجمع انتخاب شده اند، در زمینه های مختلف تجربه دارند.
به عنوان مثال، هوا مینگ کیانگ از چین در حال شروع دکترای خود در علوم داده در دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی است.
هوآ مینگ کیانگ در مصاحبه با اسپوتنیک برزیل گفت: از زمانی که برای زندگی در روسیه نقل مکان کردم، نه تنها در قالب بریکس بلکه در بسیاری از مجامع بین المللی شرکت کرده ام.
"من دوست دارم با مردم کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنم و ایده ها را تبادل کنم. در این جلسات، چیزهای مفید زیادی یاد می‌گیرم که می‌توانم از آنها در تحقیقات علمی خود استفاده کنم."
سومین کمپ جوانان "بریکس" همچنین بستری برای نشست های مقامات دولتی درگیر در اجرای سیاست های دولتی و ارزیابی اثربخشی فعالیت های آنها است. این دقیقا همان چیزی است که اونالرونا ماهوما، سخنگوی آژانس ملی توسعه جوانان آفریقای جنوبی به دنبال آن است.

ماهوما در مصاحبه با اسپوتنیک برزیل گفت: من مشتاقانه منتظرم تا یاد بگیرم مقامات سایر کشورهای بریکس چگونه اهدافی را تعیین کرده و سیاست های جوانان را اجرا می کنند. علاوه بر این، من واقعاً می خواستم روسیه را بشناسم و به بحث در مورد جوانان در سطح بین المللی ادامه دهم.

امسال، آفریقای جنوبی ریاست برجام را بر عهده دارد، بنابراین در اواسط جولای کنفرانس جوانان بریکس در دوربان برگزار می شود و در 22 تا 24 آگوست، نشست سران کشورهای این بلوک در ژوهانسبورگ برگزار می شود.
ماهوما می‌گوید: "برگزاری این نوع رویدادهای بین‌المللی برای جوانان آفریقای جنوبی بسیار مفید است، زیرا نرخ بیکاری جوانان بسیار بالاست."
این رویدادها همچنین به ما کمک می‌کند تا جوانانی را که هنوز نمی‌دانند بلوک بریکس چیست، آگاه کنیم. است."
Символика БРИКС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
پیشنهاد همکاری پزشکی هسته ای در بریکس از طرف روسیه
از 1 تا 3 اوت، 60 شرکت کننده در سومین اردوی جوانان BRICS در هتلی در حومه منطقه اولیانوفسک، در ساحل ولگا گرد هم آمدند. از 3 تا 6 آگوست، این گروه در منطقه مرکزی اولیانوفسک خواهد بود، جایی که آنها پروژه های رسانه ای را با هدف بهینه سازی توزیع اخبار در مورد کشورهای بریکس در سراسر جهان ارائه خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала