کرملین: گسترش بریکس باعث تقویت این سازمان خواهد شد

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر بریکس
بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین: در اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی در مورد قالب و دامنه گسترش این انجمن بحث خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف گفت: گسترش برجام به تقویت سازمان کمک خواهد کرد، در اجلاس در ماه اوت در مورد چه فرمت و حجمی باید این کار انجام شود.

پسکوف گفت: ما معتقدیم که به هر شکلی، گسترش برجام به توسعه و تقویت بیشتر این سازمان کمک خواهد کرد. به چه شکل وتا چه حد، ما در این مورد در اجلاس آتی صحبت خواهیم کرد.

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت که معرفی یک واحد پولی "بریکس" هنوز امکان پذیر نیست، اما این بدان معنا نیست که این موضوع نباید مورد بحث قرار گیرد.
پسکوف به خبرنگاران گفت: این به سختی امکان پذیر است، اما این بدان معنا نیست که نیازی به بحث نیست. مذاکرات در مورد این موضوع، البته، ادامه خواهد داشت.
در پایان ماه مارس، معاون رئیس دومای دولتی الکساندر باباکوف گفت که کشورهای بریکس در حال کار بر روی شکل جدیدی از ارز هستند و می توانند ایده هایی برای توسعه آن در اجلاس سران انجمن ها در سال جاری در آفریقای جنوبی ارائه کنند.
به نظر وی، این ارز نه تنها با طلا، بلکه توسط گروه های دیگر کالاها، به ویژه فلزات خاکی کمیاب و خاک نیز قابل پشتیبانی است.
وی همچنین حضور واحد پولی در بریکس را رد نکرد.
رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، بارها پیشنهاد کرده است که ارز جایگزین دلار در قلمرو بریکس معرفی شود. بنابراین، رهبر برزیل قصد دارد موضوع کنار گذاشتن دلار در شهرک های بین ایالتی کشورهای شرکت کننده را در نشست آتی این اتحادیه در ماه سپتامبر مطرح کند.
اجلاس بریکس با حضور رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ 22 تا 24 آگوست برگزار می شود و روسیه با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه حضور خواهد داشت.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که از طریق ویدئو کنفرانس در این اجلاس شرکت خواهد کرد.
Президент Южно-Африканской Республики Джейкоб Зума и президент Российской Федерации Владимир Путин на церемонии приветствия лидеров БРИКС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
هند با رشد بریکس به دلیل نفوذ چین مخالفت خواهد کرد
بریکس اکنون برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را متحد می کند. حداقل 19 کشور از جمله آرژانتین، ایران، الجزایر، تونس، ترکیه، عربستان سعودی و مصر تمایل خود را برای پیوستن به بلوک اقتصادی ابراز کرده اند. همانطور که شرپاهای آفریقای جنوبی در انجمن آنیل سوکلال قبلاً اعلام کرده بودند، از 13 کشور به طور رسمی به عضویت بریکس خواسته شد و از 6 کشور دیگر به طور غیررسمی درخواست شد. بیستمین کشور می تواند ونزوئلا باشد. همانطور که "مزووکیله ماکیتوکا" سفیر آفریقای جنوبی در مسکو در مصاحبه با ریانووستی گفت، همه کشورهای عضو از گسترش این انجمن استقبال می کنند، اما لازم است که نحوه پذیرش اعضای جدید مشخص شود و این موضوع باید به طور جمعی تصمیم گیری شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала