پیشنهاد همکاری پزشکی هسته ای در بریکس از طرف روسیه

© iStock.com / ISergСимволика БРИКС
Символика БРИКС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
اشتراک
معاون وزیر بهداشت روسیه، گلاگولف: روسیه آماده است تا تجربیات خود را در زمینه پزشکی هسته ای با کشورهای بریکس به اشتراک بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی گلاگولف معاون وزیر بهداشت فدراسیون روسیه گفت: روسیه آماده است تا تجربیات خود را در زمینه درمان و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از جمله در پزشکی هسته ای با کشورهای بریکس به اشتراک بگذارد.
او در سیزدهمین اجلاس وزیران بهداشت بریکس در دوربان آفریقای جنوبی شرکت کرد. وی ادامه داد: در کشور ما توجه زیادی به درمان و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر می‌شود، ما آمادگی داریم این تجربه را با شرکای BRICS به اشتراک بگذاریم، به عنوان مثال کشور ما یکی از پیشتازان دنیا در تولید داروهای رادیوداروهای نوآورانه برای درمان بیماری های انکولوژیک و غیر سرطانی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: روسیه آغازگر همکاری در این زمینه در چارچوب مشارکت بریکس است و همچنین پیشنهاد همکاری در زمینه پزشکی هسته‌ای را مطرح کرد. همچنین در این نشست همکاری در زمینه پیشگیری و درمان سل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گلاگولف به همکاران خارجی خود از تجربه موفق روسیه در این زمینه گفت، معاون وزیر تاکید کرد، بنابراین، از سال 2000، فدراسیون روسیه موفق شده است تقریباً سه برابر و مرگ و میر را تا پنج برابر کاهش دهد.
برای اولین بار، تست تشخیصی که توسط دانشمندان روسی ایجاد شده است، که غربالگری موثر کودکان و نوجوانان را برای سل فراهم می کند، در دستورالعمل های تشخیصی تلفیقی سل سازمان بهداشت جهانی گنجانده شد. ما خوشحال خواهیم شد که به شرکای BRICS خود پیشنهاد کنیم که از این آزمایش برای بیماری سل استفاده کنند.
بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
کرملین: گسترش بریکس باعث تقویت این سازمان خواهد شد
امروزه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. با این حال حداقل 19 کشور از جمله آرژانتین، ایران، الجزایر، تونس، ترکیه، عربستان سعودی و مصر تمایل خود را برای پیوستن به بلوک اقتصادی ابراز کرده اند. همانطور که شرپاهای آفریقای جنوبی در انجمن آنیل سوکلال قبلاً اعلام کرده بودند، از 13 کشور به طور رسمی به عضویت بریکس خواسته شد و از 6 کشور دیگر به طور غیررسمی درخواست شد. بیستمین کشور می تواند ونزوئلا باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала