واکنش وزارت خارجه روسیه به مذاکرات جده در مورد اوکراین

© Sputnik / Natalia SeliverstovaЗдание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه درباره مذاکرات جده درباره اوکراین: تصمیم گیری بدون وجود روسیه پوچ و بی ارزش خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در اظهار نظر درباره مذاکرات در جده درباره اوکراین واکنش نشان داد
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: تحکیم تصمیمات در مورد بحران اوکراین در سطح سیاسی بدون مشارکت روسیه پوچ و بی معنی است، اما "میدان کاملی برای خلاقیت" برای بحث آنها وجود دارد.
عربستان سعودی در نظر دارد در ماه اوت در جده در مورد اوکراین مذاکره کند و نمایندگانی از حداکثر 30 کشور دعوت کند، اما بدون روسیه.
تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده، بریتانیا، آفریقای جنوبی، لهستان و اتحادیه اروپا قبلاً مشارکت خود را تأیید کرده اند.
آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، گفت که دولت او بدون روسیه در مذاکرات شرکت نخواهد کرد.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که کرملین نشست عربستان سعودی در مورد اوکراین را دنبال خواهد کرد، باید دید چه اهدافی در نظر گرفته شده است.
Флаги Саудовской Аравии на одной из улиц города Джидда - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
عربستان، نشست در مورد اوکراین را در سطح مستشاران ملی برگزار خواهد کرد
یک منبع در وزارت امور خارجه روسیه بعداً به اسپوتنیک گفت که عربستان سعودی به روسیه اطلاع داده است که نتایج نشست برنامه ریزی شده را به مسکو اطلاع خواهد داد.
او گفت: ما باید دو چیز را از هم جدا کنیم: حل و فصل وضعیت در میدان و تحکیم آن در سطح سیاسی، همانطور که گفتم، بدون مشارکت روسیه - این پوچ و مزخرف است. من فکر می کنم همه این را درک می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала