حمایت آمریکایی ها از ایده پیوستن اوکراین به ناتو کمتر شده

© AP Photo / Olivier MatthysСкульптура у здания штаб-квартиры НАТО в Брюсселе. Архивное фото
Скульптура у здания штаб-квартиры НАТО в Брюсселе. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
اشتراک
طبق نتایج یک نظرسنجی،47 درصد از ساکنان ایالات متحده از ایده پیوستن اوکراین به ناتو حمایت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطالعه ای که به طور مشترک توسط نیوزویک و ردفیلد، انجام شد، تعداد آمریکایی هایی که از ایده پیوستن اوکراین به ناتو حمایت می کنند، طی سه ماه گذشته کاهش یافته است.
این نشریه به نتایج نظرسنجی انجام شده در 25 و 26 ژوئیه اشاره کرد: "حمایت از عضویت اوکراین در ناتو با هشت درصد کاهش به 47 درصد رسیده است که 23 درصد به شدت از این اقدام حمایت می کنند و 29 درصد موضعی بی طرف دارند.
در ماه آوریل، زمانی که این نشریه نظرسنجی مشابهی را انجام داد، 55 درصد از آمریکایی ها گفتند که اوکراین باید به عضویت ناتو درآید.
همانطور که اشاره شد، از آوریل، تعداد مخالفان عضویت اوکراین در ناتو از 10 درصد به 16 درصد افزایش یافته است، در حالی که 6 درصد از آنها به شدت با عضویت کی یف در ناتو مخالف هستند.
همچنین از پاسخ دهندگان در مورد زمان ورود اوکراین به ائتلاف سوال شد. بر اساس نتایج نظرسنجی، 26 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اوکراین باید فوراً به ائتلاف ملحق شود، 37 درصد گفتند فقط پس از پایان درگیری نظامی، و 12 درصد از پاسخ دهندگان گفتند "هرگز".
پوتین در کنفرانس خبری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
پوتین از آمادگی روسیه برای درگیری با ناتو خبر داد
این نظرسنجی در 25 و 26 ژوئیه انجام شد و شامل 1500 بزرگسال آمریکایی با حاشیه خطای 2.53 درصد بود.
پیش از این، نتایج یک نظرسنجی که به طور مشترک توسط نیوزویک و ردفیلد، انجام شد نشان داد که حدود یک سوم ساکنان ایالات متحده از ایده اعزام ارتش ایالات متحده برای شرکت در درگیری در طرف اوکراین حمایت می کنند.
مجلس عالی اوکراین در دسامبر 2014 دو قانون را اصلاح کرد که وضعیت غیر بلوکی این ایالت را کنار گذاشت. در فوریه 2019، پارلمان اوکراین اصلاحاتی را در قانون اساسی تصویب کرد که مسیر این کشور در اتحادیه اروپا و ناتو را تعیین کرد. اوکراین ششمین کشوری است که وضعیت شریک فرصت های پیشرفته ناتو را دریافت می کند. در پایان سپتامبر 2022، ولادیمیر زلنسکی اعلام کرد که اوکراین درخواست پیوستن سریع به ناتو را دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала