پوتین از آمادگی روسیه برای درگیری با ناتو خبر داد

© Sputnik / Алексей Даничев /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین در کنفرانس خبری
پوتین در کنفرانس خبری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
اشتراک
پوتین گفت که روسیه خواهان درگیری مستقیم با ناتو نیست، اما برای آن آماده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه خواهان درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو نیست، اما اگر کسی بخواهد، مسکو برای این امر آماده است.
پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما همیشه برای هر سناریویی آماده ایم، اما هیچ کس این را نمی خواهد. به ابتکار طرف آمریکایی، زمانی یک مکانیسم ویژه برای جلوگیری از این درگیری ها ایجاد کردیم و روسای بخش های خاص ما مستقیماً با یکدیگر در ارتباط هستند و دارای فرصتی برای مشورت در مورد هر وضعیت بحرانی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد که این نشان می دهد که "هیچ کس خواهان درگیری نیست."
رئیس جمهور در پایان گفت: "ما که نمی خواهیم اما اگر کسی بخواهد ،اما ما آماده ایم."
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
ارزیابی پوتین از بندهای ابتکار صلح آفریقایی در مورد بحران اوکراین
کشاندن اوکراین به ناتو
پوتین روز شنبه در نشستی با رهبران آفریقایی درباره اوکراین در سن پترزبورگ گفت: روسیه نمی‌داند چرا کشورهای غربی کی یف را به ناتو می‌کشند، این یک تهدید امنیتی ایجاد می‌کند. این را همه نمی دانند، اما ما خوب می دانیم که کی یف استقلال خود را در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بر اساس اعلامیه استقلال دریافت کرد و در این اعلامیه سیاه و سفید نوشته شده بود که اوکراین یک کشور بی طرف است.
چرا غرب شروع به کشاندن اوکراین به ناتو کرد، برای ما خیلی روشن نیست."
زیر چتر ناتو
خاویر سولانا، دبیرکل سابق ناتو و نماینده عالی سابق اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امنیتی مشترک، پیشتر از روسیه خواسته بود از درگیری مستقیم با ناتو و ایالات متحده اجتناب کند، زیرا ممکن است به جنگ جهانی سوم تبدیل شود. بسیار مهم است که از یک درگیری واقعی پرهیز کنیم، زیرا اکنون این درگیری بین روسیه و اوکراین است، اما به محض اینکه با کشورهای ناتو و ایالات متحده وارد درگیری شود، به یک درگیری هسته‌ای تبدیل می‌شود .
دبیرکل سابق ناتو خاطرنشان کرد که اکنون این ائتلاف به اوکراین کمک می کند، اما "در حال جنگ با روسیه نیست."
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала