ارزیابی پوتین از بندهای ابتکار صلح آفریقایی در مورد بحران اوکراین

© Sputnik / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
اشتراک
پوتین: روسیه نمی تواند بند مربوط به آتش بس را زمانی که اوکراین در حال حمله می باشد، اجرا نماید.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه روز شنبه اعلام کرد که برخی بندهای ابتکار صلح آفریقایی برای حل مسئله اوکراین به سختی قابل اجرا می باشند، بعنوان مثال بند آتش بس، زیرا که اوکراین در حال حمله می باشد و به سختی می توان در چنین شرایطی چنین درخواستی را به روسیه مطرح کرد.

رهبر روسیه تصریح کرد: "اما چیزهایی هستند که به سختی قابل اجرا هستند یا اصلا قابل اجرا نیستند. بعنوان مثال، در آنجا یکی از بندها آتش بس می باشد. اما ارتش اوکراین در حال تهاجم است، آنها حمله می کنند که آنطور که توصیف می شود، در حال اجرای حمله بسیار وسیع راهبردی می باشند. چرا باید برای آتش بس به ما مراجعه شود؟ ما نمی توانیم آتش بس کنیم، زمانی که به ما حمله می کنند. من وقتی که اینرا می گویم، مردم به فکر فرو می روند".

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
رهبران آفریقا در مورد ابتکار خود در خصوص اوکراین با پوتین گفتگو کردند
رئیس جمهور روسیه در عین حال تاکید کرد که برخی از بندهای ابتکار صلح آفریقایی در مورد اوکراین در حال اجرا می باشند، مثلا تبادل اسرا و مسائل دارای ویژگی حقوق بشری.
وی گفت: "خود ابتکار – مثل هر ابتکار صلحی از این لحاظ خوب است که در راستای جستجوی راه حل صلح آمیز درگیری می باشد. چیزهایی هستند که بعد از یک ماه و نیم پس از دیدار ما در سن پترزبورگ، این موارد، اینگونه بگوییم، بندهای این ابتکار صلح، در حال اجرا می باشند. آنها، واقعا به هر حال در حال اجرا می باشند، اما با این حال در این ابتکارات - که در آنجا مجموعا ده بند هستند – قرار دارند، یکی از بندهایش، تبادل اسرا می باشد، تبادل افراد تحت بازداشت، حل مسائل خانوادگی، دارای ویژگی های حقوق بشری مرتبط با کودکان و غیره".
شایان ذکر است که هیاتی از رهبران و مقامات بلند پایه اروپایی در میانه ماه ژوئن سالجاری در شهر سن پترزبورگ با ارائه ابتکار صلح خود برای حل مسئله اوکراین با ولادیمیر پوتین دیدار و گفتگو کرده بودند. ایشان پیش از این دیدار نیز با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین این طرح را بررسی نموده بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала