- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نظامیان روسیه برای اولین بار یک ماشین زرهی سوئدی CV90 را به غنیمت گرفتند

© Photo / Public domain / Staff Sgt. Anthony HouseyШведская БМП CV90
Шведская БМП CV90 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
اشتراک
نظامیان روسیه برای اولین بار در منطقه عملیات ویژه نظامی یک ماشین زرهی پیاده نظام CV90 را به غنیمت گرفتند.
سربازان ارتش بیستم منطقه نظامی غربی روسیه برای اولین بار در حین درگیری در محور کراسنی لیمان یک ماشین زرهی پیاده نظام CV90 را به غنیمت گرفتند.

یکی از این نظامیان به اسپوتنیک اعلام کرد: "دو ماشین زرهی پیاده نظام (CV90) نیروهای مسلح اوکراین وارد نقطه تکیه گاه ما وارد و شروع به آتشبار کردند. یکی از این ماشین ها در عین نزدیک شدن به مواضع ما با آر پی جی متوقف شد. با این شلیک فرمانده ماشین کشته شد و سایر خدمه آن فرار کردند".

وی افزود که در این ماشین گروه عملیاتی وجود نداشت. ماشین زرهی دوم نیز از صحنه درگیری فرار کرد.
به گفته این نظامی، این اولین غنیمت از این نوع ماشین های زرهی سوئدی است که در منطقه عملیات ویژه نظامی توسط سربازان روس بدست می آید. در نتیجه این امر، این ماشین زرهی رها شده برای انتقال به بدنه نظامیان روس به عقب برده شد. این مبارز همچنین تاکید کرد که از روی شماره این ماشین مشخص شد که در سال 2018 تولید شده است.
این نظامی روس همچنین در مورد نوشته های داخل این ماشین توضیح داد: "همچنین به این نکته توجه کنید که بخشی از نوشته های به زبان سوئدی، به زبان روسی ترجمه شده اند. مثلا در اینجا نوشته - "محل استقرار توپچی".
حمله ارتش روسیه به مواضع نیروهای مسلح اوکراین در اطراف شهر دونتسک با گلوله های ترمیت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
جزئیات جدید وزارت دفاع روسیه از تلفات نیروهای مسلح اوکراین
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، یک هدف قانونی برای روسیه خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو ، "نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه همچنین با آموزش پرسنل نظامی در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" مستقیماً در درگیری در اوکراین شرکت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала