زلنسکی پل کریمه را هدف اوکراین خواند

© AP Photo / Matthias Schraderولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
اشتراک
ولادیمیر زلنسکی پل کریمه را هدفی خواند که باید خنثی شود.
به گزارش اسپوتنیک،زلنسکی که در مجمع امنیتی آسپن صحبت می کرد، گفت: روشن است که هدف ما این است و هر هدفی که جنگ را به ارمغان می آورد، باید خنثی شود.
او همچنین هدف اوکراین را بازگشت کامل کریمه خواند که در سال 2014 در پی برگزاری همه پرسی بخشی از روسیه شد.
در شب 17 جولای، مقامات کی یف با دو پهپاد آبی پل کریمه حمله کردند. کمیته تحقیق و تفحص با موضوع "اقدام تروریستی" پرونده جنایی تشکیل داد. افراد دخیل در سازماندهی این اقدام تروریستی از میان سرویس های ویژه و تشکیلات مسلح اوکراین در حال شناسایی هستند.
اعتراف اوکراین به استفاده از موشک‌های غربی برای حمله به کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2023
اعتراف اوکراین به استفاده از موشک‌های غربی برای حمله به کریمه
این انفجار به قسمت جاده پل آسیب زد، یک دختر زخمی شد و والدینش فوت کردند. حرکت قطارها روی پل در همان روز به راه افتاد ، وسایل نقلی در حالت معکوس فقط در امتداد خط راست منتهی به جهت تامان-کرچ حرکت می کردند. جریان حمل و نقل خودرو ها به گذرگاه کشتی کرچ و کریدور زمینی از طریق مناطق جدید فدراسیون روسیه تغییر جهت داد.
کریمه در مارس 2014 پس از یک همه پرسی پس از کودتا در اوکراین به منطقه روسیه تبدیل شد. در همه پرسی سال 2014، 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند. اوکراین هنوز کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می داند، بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی یف حمایت می کنند. به نوبه خود، رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد دموکراتیک با روسیه، با رعایت کامل قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه بسته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала