وزارت خارجه روسیه تلاش برای ترور دو‌ خبرنگار روس را اثبات کننده ذات تروریستی رژیم‌ کی یف دانست

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه فدراسیون روسیه با انتشار بیانیه ای به تلاش رژیم‌کی یف برای ترور‌ دو خبرنگار مطرح روس در خاک این کشور واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در بیانیه ای که روز شنبه منتشر نمود، اعلام‌کرد که تلاش سرویس های ویژه اوکراین برای ترور مارگاریتا سیمونیان سردبیر شبکه RT و کسنیا سابچاگ خبرنگار روس، بار دیگر ذات تروریستی رژیم کی یف را نشان می دهد.

این دیپلمات تاکید کرد: "تمامی ایم اتفاقات بار دیگر ذات تروریستی رژیم ولادیمیر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) که مسئول تعداد زیادی ترور‌می‌باشد، نشان می‌دهد".

به گفته زاخارووا روسیه بعید است که عکس‌العملی را سازمان های مرتبط بین المللی مشاهده نماید. وی تاکید کرد: "ریاکاری بیمارگونه از دیرباز سنت سیاسی لیبرالیسم غربی و بازتاب بی قید و شرط آن بوده است".

سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه تصریح کرد که بحث در خصوص تلاشی مجدد برای حمله تروریستی بر علیه شهروندان غیر نظامی است که " توسط رژیم‌کی یف سازماندهی شده است که به دقت توسط هدایت کنندگان غربی تحت سرپرستی قرار دارد". این دیپلمات خاطرنشان کرد: "در حال حاضر نهادهای انتظامی و امنیتی در حال بررسی تمامی جزئیات می باشند، این در حالیست که همین حالت هم واضح است که فعالیت حرفه ای خبرنگاران‌روس بهانه این ترور نافرجام بوده است".

وی به این نکته اشاره کرد که سیمونیان بصورت مداوم با تهدیداتی رو برو‌می شود و ترور خنثی شده سرویس های ویژه اوکراین برای علیه وی، اولین آنها نیست.
زاخارووا همچنین به برخی از ترورهای صورت گرفته توسط رژیم‌ کی یف بر علیه خبرنگاران روس اشاره کرد، از جمله اینکه در تاریخ ۲۰ آگوست 2022 در حاشیه شهر مسکو خودروی داریا دوگینا خبرنگار روس منفجر شد و وی جان خود را از دست داد. همچنین در تاریخ 2 آپریل 2023 در نتیجه انفجار در سن پترزب.ورگ، ولادلن تاتارسکی خبرنگار نظامی کشته شد. 6 می نیز در روستای پیونرسکی استان نیژگارودسکایا خودرویی منفجر شد که در آن زاخار پریلپین نویسنده روس در حال حرکت بود که در نتیجه آن محافظ وی کشته و خود وی زخمی شد. بر مبنای اطلاعات کارآگاهان، سازماندهی تمامی این ترورها بر عهده سرویس های ویژه اوکراین بوده است.
پیشنهاد مسدود کردن شبکه های اجتماعی خارجی در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2023
تلاش نا موفق سرویس ویژه اوکراین با هدف ترور مارگاریتا سیمونیان + ویدئو
اف اس ب، سرویس امنیتی روسیه و وزارت امور داخلی، از تلاش سرویس های ویژه اوکراین با هدف ترور"مارگاریتا سیمونیان" سردبیر ارشد سرویس رسانه ای راسیا سیوودنیا و راشا تودی جلوگیری کردند. این سرویس همچنین اعلام کرد که این افراد همچنین به دنبال ترور کسنیا سابچاگ دیگر خبرنگار روس نیز بوده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала