سیمونیان: چیزهای وحشتناک تر از مرگ نیز وجود دارد- شرمساری و خیانت + ویدئو

© Sputnik / RT /  مراجعه به بانک تصاویر Маргарита Симоньян
Маргарита Симоньян - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2023
اشتراک
سردبیر شبکه تلویزیونی RT به عملیات نافرجام ترور خود واکنش نشان داد و اعلام کرد که طی سال اخیر به دفعات با اینگونه تهدیدات روبرو بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، مارگاریتا سیمونیان سردبیر "روسیه امروز" و شبکه تلویزیونی RT در خصوص خنثی سازی برنامه ریزی برای ترور خود اعلام کرد که چیزهای وحشتناک تری از مرگ نیز وجود دارند- اینها شرمساری و خیانت هستند.

سیمونیان اظهار کرد: "من می دانم که این افراد هم اکنون بازداشت شده اند. و خیلی تاسف بار است که جوانی 18 ساله که ویدئوی وی را به من نشان دادند، اینگونه گمراه شده بود. اینکه وی چه چیزی را می خوانده و چه چیز را نگاه می کرده، په کگسی با وی صحبت کرده ، چه کسی اینگونه افکار وی را گمراه کرده است که به ناگهان تصمیم گرفته که از ملت خودش همزامان با اینکه از اوکراین، سرویس اطلاعات اوکراین برای نابودی رهبران افکار عمومی کشور خودش پول دریافت نماید، مراقبت کند، این امر البته که یک ناسازگاری شناختی قوی می باشد. من خیلی امیدوارم که وی بفهمد که چیزی نمانده بود وی کاری را بکند که آماده می شد انجامش بدهد. شاید وی در شرایطی که از آزادی محروم شود و به زندان بیفتد، از آنجا به خط مقدم برود، همانطور که ما می بینیم که این اتفاق خیلی رخ می دهد و شاید خود زندگی و خود سرنوشت در سنگر ها عقل او را به سرش برگردانند و وی حتی در راستای افتخار وطن نیر خدمت نماید".

به گفته وی، این فرد دستگیر شده، شاید بعدا به شدت تاسف بخورد و از آنچه می خواست انجام دهد، توبه نموده و خدا را شکر کند که وی جلوی وی را گرفت.

سیمونیان خاطرنشان کرد: "در خصوص من، این دفعه اول و دوم در یک سال اخیر نیست که ترور من طراحی می شد. دفعه اول احتمالا یک شوک بزرگ بود، چون دفعه اول بود. طی یکسال اخیر من به زندگی با این حسی که همچون خرگوشی که یک نفر با اسلحه دنبال وی می دود، در حال دویدن در صحرا هستم، عادت کرده ام. ما با این مسئله اینگونه برخورد می کنم: دو بار مردن وجود ندارد و نمی توان از یکی اجتناب کرد، و احتمالاً این گونه بهتر از راه اجتناب ناپذیر، دردناک و طولانی دیگر است. هیچکس تا کنون ثابت نکرده که مردن در حین دفاع از میهن و در اثر گلوله یک احمق کوچک 18 ساله – این وحشتناک تر از چند سال پوسیدن در اثر یک بیماری سخت غیر قابل درمان می باشد".

به عقیده وی چیزهایی وحشتناک تر از مرگ نیز وجود دارند: شرمساری، خیانت، زندگی با این حس که یک کار غیر قابل اصلاح را انجام داده ای.

سیمونیان در پایان اظهار کرد: "من برای این بچه هایی که دستگیر شده اند، آرزو می کنم که این را درک کنند که برای آنها در زندگی شان این زمان باقی مانده که همه چیز را اصلاح کرده و تلاش کنند که زندگی خود را به شکلی جدید و متفاوت بسازند".

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2023
وزارت خارجه روسیه تلاش برای ترور دو‌ خبرنگار روس را اثبات کننده ذات تروریستی رژیم‌ کی یف دانست
شایان ذکر است که پیشتر سرویس فدرال امنیت روسیه خبر از خنثی سازی آماده سازی ترور سیمونیان و سابچاگ توسط سرویس های ویژه اوکراین داده بود.
در مسکو و استان ریزان روسیه نئونازی هایی از گروه "پاراگراف-88" که در مورد آدرس محل کار و زندگی این دو خبرنگار جاسوسی می کردند، دستگیر نمودند. از این افراد یک مسلسل کلاشینکوف به همراه گلوله، باتوم لاستیکی، چند چاقو، پنجه بکس و دستبند ضبط شد. دستگیر شدگان تایید کردند که در حال آمده شدن برای ترور این خبرنگاران به دستور سرویس ویژه اوکراین و در ازای 1.5 میلیون روبل بابت هر قتل می شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала