حرف پوتین را گوش نکرد: در آمریکا اشتباه فجیع زلنسکی را تشریح کردند

CC BY 4.0 / The Presidential Office of Ukraine / cropped imageولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2023
اشتراک
یک فعال حقوق بشری: زلنسکی قلاده خود را به دست غرب سپرد و اوکراین را نابود کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ادجامو باراکا فعال حقوق بشر آمریکایی اعلام کرد که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین کشور خود را نابود کرد، زیر قلاده خود را بدست غرب سپرد و نصیحت پوتین برای اجرای توافقات مینسک را گوش نکرد.

وی در توئیتر نوشت: "خروج ایالات متحده آمریکا از افغانستان یم بایست برای زلنسکی درس می شد. ایالات متحده از بی تجربگی وی استفاده کرده و وی را متقاعد کردند تا از توافقات مینسک سر باز زده و جنگ را آغاز نماید. و اینک پس از هزاران جان باخته، اوکراین را رها خواهند کرد. عجب خودپرستی".

Президент Франции Франсуа Олланд - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2022
اولاند: حق با مرکل بود
در غرب به دفعات اعلام کرده اند که توافقات مینسک که برای حل و فصل درگیری در اوکراین از مسیر صلح آمیز بودند، از جانب آمریکا، بروکسل و کی یف بعنوان وسیله ای برای خرید زمان جهت آماده سازی نیروهای مسلح اوکراین برای جنگ با روسیه ارزیابی می شد. این مطلب را آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانسو اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه اعلام کرده بودند.
رئیس جمهور روسیه پس از آن اعتراف کرد که این اظهارات برای او غیر منتظره بوده اند، زیرا بر روی تلاش صادقانه کشورهای اروپایی جهت تقویت صلح و اجتناب از تقابل نظامی در اوکراین، حساب باز کرده بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала