اولاند: حق با مرکل بود

© AP Photo / Michel Euler/PoolПрезидент Франции Франсуа Олланд
Президент Франции Франсуа Олланд - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2022
اشتراک
اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه: توافقات مینسک تلاشی بود برای دادن زمان به اوکراین تا نیروهای مسلح خود را تقویت کند.
به گزارش اسپوتنیک، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور سابق فرانسه به کی‌یف ایندیپندنت گفت که توافق‌ مینسک تلاشی برای دادن زمان به کی یف برای تقویت ارتش خود بود.
"حق با آنگلا مرکل بود <...> از سال 2014، اوکراین پتانسیل نظامی خود را تقویت کرده است. در واقع، ارتش اوکراین کاملاً متفاوت از سال 2014 بود. این ارتش آموزش و تجهیز بهتری یافت. این خدمت توافق مینسک است که کی یف چنین فرصتی به دست آورد."
به گفته وی، وضعیت ژئوپلیتیکی پس از سال 2014 برای اوکراین مساعد نبود و غرب به یک مهلت نیاز داشت.
اولاند از سال 2012 تا 2017 رئیس دولت فرانسه بود.
در اوایل ماه دسامبر، مرکل در مصاحبه با سایت " زیت" هدف از توافقات مینسک را تلاشی برای دادن فرصت به اوکراین برای تقویت آن خواند. به گفته او، همه فهمیدند که مشکل حل نشده و درگیری در کشور متوقف شده است. در همان زمان، در سال 2014، ناتو نمی توانست به کی یف تسلیحات به اندازه ای الان ارائه دهد.
ولادیمیر پوتین اعتراف کرد که اظهارات صدراعظم سابق آلمان برای او غیرمنتظره بوده است. نظر رئیس جمهور همیشه این است که مقامات آلمانی با روسیه صادقانه رفتار می کنند.
توافقنامه مینسک برای حل و فصل اوضاع در شرق اوکراین، در سال 2015 امضا شد. این توافقنامه شامل آتش بس، خروج تسلیحات سنگین از خطوط درگیری و همچنین اصلاح قانون اساسی بود که عناصر کلیدی آن باید موجب تمرکززدایی و تصویب قانون در مورد وضعیت ویژه مناطق جداگانه استان های دونتسک و لوهانسک می شدند. این طرح هرگز توسط کی یف اجرا نشد.
در پایان ماه سپتامبر، همه پرسی در مناطق جمهوری خلق دونتسک، LPRجمهوری خلق لوهانسک و استا نهای خرسون و زاپوروژیابرگزار شد که در آن اکثریت قاطع رای دهندگان موافق پیوستن به روسیه بودند. ولادیمیر پوتین و سران مناطق در کرملین توافقنامه هایی را در مورد پذیرش مناطق جدید به کشور امضا کردند.
از 24 فوریه، عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در حال انجام است. رئیس دولت وظیفه نهایی خود را آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی که امنیت روسیه را تضمین می کند، خواند.
در مقابل، ایالات متحده و متحدانش در ناتو با ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات از کی یف حمایت می‌کنند. مسکو بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی تر می کند و حمل و نقل سلاح به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала