واکنش مسکو به حملات اوکراین به خاک روسیه

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تلاش های کی یف برای گلوله باران تنگه کرچ، مناطق روستوف و کالوگا در روز یکشنبه بدون کمک و رهبری ایالات متحده غیرممکن بود.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه روسیه که روز دوشنبه انتشار یافت، آمده است:" 9 ژوئیه، رژیم نئونازی زلنسکی تلاش دیگری برای انجام یک اقدام تروریستی در خاک روسیه صورت داد تا با موشک‌های ضدهوایی اس-200 که به نسخه ضربتی تبدیل شده بودند، در گذرگاه ترابری کرچ و فرودگاه موروزوفسک در منطقه راستوف حمله کند".
خاطرنشان می شود که نیروهای پدافند هوایی روسیه این حمله را دفع کردند، موشک ها منهدم شدند و در اثر تکه تکه شدن آنها چندین ساختمان آسیب دیدند.
وزارت خارجه روسیه در پیام خود افزود:" در همان روز سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در منطقه بریانسک نیز شروع به فعالیت کردند. نیروهای مسلح اوکراین تلاش داشتند به فرودگاه شایکوفکا در منطقه کالوگا حمله کنند. موشک ها با جنگ الکترونیک ردیابی شده و در منطقه شهرک بیتوش سقوط کردند. در اثر سقوط موشک ها تعدادی از ساختمان ها آسیب دیدند ولی به کسی آسیب جانی نرسید".
این وزارتخانه خاطرنشان می‌کند که "چنین اقداماتی بدون کمک مالی، فنی و لجستیکی ائتلاف غرب به رهبری آمریکا که در واقع حامی فعالیت‌های جنایتکارانه رژیم زلنسکی است، امکان‌پذیر نبود".
هدف اوکراین برای استفاده از С-200 به منظور حمله به روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2023
هدف اوکراین برای استفاده از S-200 به منظور حمله به روسیه چیست؟
وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان می کند:" ما متقاعد شده ایم که تمام کسانی که مسئول این جنایت هستند قطعا به دست عدالت خواهند رسید. علاوه بر این، این حمله و سایر حملات تروریستی رژیم کی یف توسط نیروهای مسلح روسیه و در قالب عملیات نظامی ویژه، پاسخ داده خواهد شد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала