هدف اوکراین برای استفاده از S-200 به منظور حمله به روسیه چیست؟

هدف اوکراین برای استفاده از С-200 به منظور حمله به روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2023
اشتراک
کارشناسان نظامی درباره استفاده کی یف ازS-200 برای حملات به مناطق روسیه توضیح دادند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع اطلاع داد که کی یف تلاش کرده با چهار موشک ضدهوایی تبدیل شده سامانه اس-200 به خاک روسیه حمله کند. دکتر علوم نظامی کنستانتین سیوکوف و دانشمند علوم سیاسی نظامی اولگ گلازونوف در خصوص این وضعیت اظهار نظر کردند.
سرهنگ ژنرال ویکتور افضلوف، رئیس ستاد کل نیروهای هوافضای روسیه گفت، کیف در 9 ژوئیه تلاش ناموفقی برای حمله به اهدافی در مناطق کریمه، روستوف و کالوگا با موشک‌های S-200 که به نسخه ضربتی تبدیل شده بودند، انجام داد. به گفته وی، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه دو موشک را ساقط کردند و دو موشک دیگر توسط سامانه‌های جنگ الکترونیک رد شدند. تلفات جانی و تخریبی وجود ندارد.
معاون رئیس آکادمی علوم موشکی و توپخانه ای روسیه بر اساس اطلاعات سیاسی، دکتر علوم نظامی کنستانتین سیوکوف خاطرنشان کرد که سیستم های ضد هوایی قدیمی در اوکراین در حال بازسازی هستند.
این کارشناس می گوید: سامانه موشکی اس-200 در خدمت اتحاد جماهیر شوروی بود و در دهه هفتاد توسعه یافت. برد رزمی این موشک در برابر اهداف هوایی 240 کیلومتر است.
وی خاطر نشان می کند: در حال حاضر، این مجموعه منسوخ در نظر گرفته می شود، اما موشک آن قدرتمند است، کلاهک به 210 کیلوگرم می رسد. خطاهای هدایت این موشک زیاد است، بنابراین برای جبران این خطاها به قدرت نیاز بود.در شرایط مدرن اوکراین، ظاهراً آنها به وضوح درک می کنند که این مجموعه نمی تواند اثربخشی داشته باشد، زیرا توسط سیستم های جنگ الکترونیکی نیروهای مسلح روسیه سرکوب می شود، بنابراین آنها سعی کردند این موشک ها را برای شلیک به اهداف زمینی تبدیل کنند.
کارشناس انجمن دانشمندان علوم سیاسی نظامی، دانشیار گروه تحلیل سیاسی دانشگاه اقتصاد روسیه به نام پلخانف، اولگ گلازونوف نیز به نوبه خود اظهار داشت که سیستم های اس-200 تبدیل شده را نمی توان سلاح های بسیار مؤثر در نظر گرفت.
این کارشناس می گوید: نمی توان درباره کارایی بالای آن صحبت کرد. اگر یک سیستم پدافند هوایی به موشک های تهاجمی تبدیل شود، پس کارایی در اینجا چیست؟ دقت ضربه پایین است.این نشان می دهد که، فناوری های موشکی در اوکراین بسیار بد است. و این بدان معنی است که همه موشک ها قبلاً مورد استفاده قرار گرفته اند - چه آمریکایی و چه انگلیسی.
به نظر او، رژیم کی یف در تلاش است تا حداقل موفقیتی را به غرب نشان دهد.
وی افزود: به نظر من آنها از اس-200 استفاده می کنند تا حداقل چیزی را به رخ بکشند تا به انگلیسی ها و آمریکایی ها نشان دهند که به خاک روسیه حمله می کنند. در غیر این صورت، زلنسکی مطلقاً چیزی برای گفتن نخواهد داشت و این ممکن است برای او مضر باشد. اگر فرمانده کل ناکارآمد باشد، یک نفر دیگر تعیین می شود. بنابراین، او در حال حاضر از هر چیزی که می تواند استفاده می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала