- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

واکنش وزارت خارجه روسیه به تامین مهمات خوشه ای برای کی یف توسط آمریکا

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه تصمیم آمریکا برای تامین مهماتخوشه ای به اوکراین را بخشی از مواضع ضد روسیی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس توضیحات نماینده رسمی این وزارتخانه، ماریا زاخارووا، وزارت خارجه روسیه، ایالات متحده را مسئول مرگ غیرنظامیان پس از انتقال مهمات خوشه‌ای به اوکراین دانست.
زاخارووا تصمیم دولت آمریکا برای تامین این مهمات به رژیم کی یف را یکی دیگر از مظاهر آشکار روند تهاجمی ضد روسی ایالات متحده با هدف طولانی کردن درگیری در اوکراین تا حد امکان خواند.
به گفته او، این تلاشی بدبینانه برای طولانی کردن عذاب مقامات فعلی اوکراین بدون توجه به تلفات غیرنظامیان است.
واشنگتن به خوبی می‌داند که تضمین های اوکراینی های نازی برای استفاده با دقت و مسئولانه از این سلاح‌ها بی‌رویه بی‌ارزش است.
این دیپلمات یادآور شد که تجربه استفاده از این مهمات در خاورمیانه و سایر درگیری ها نشان می دهد که آنها می توانند برای مدت طولانی منفجر نشده باقی بمانند و پس از پایان جنگ منفجر شوند. وی افزود، بنابراین، ایالات متحده در واقع در مین گذاری این سرزمین شریک جرم می شود و مسئولیت مرگ غیرنظامیان از جمله کودکان را به طور کامل سهیم خواهد کرد.

عرضه مهمات خوشه‌ای مانند یک ژست استیصال و شواهدی از ناتوانی در پس زمینه شکست ضدحمله اوکراین به نظر می‌رسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: "سلاح معجزه‌آمیز بعدی که واشنگتن و کی‌یف بدون فکر کردن به عواقب سنگین روی آن حساب می‌کنند، به هیچ وجه بر روند عملیات نظامی ویژه که اهداف و مقاصد آن کاملاً محقق خواهد شد، تأثیر نخواهد گذاشت".
بمب های خوشه ای را می توان از هوا یا زمین پرتاب کرد. هنگامی که آنها منفجر می شوند، مهمات کوچک تری را بیرون می اندازند - از چند ده تا 600 یا بیشتر و برخی از آنها به دلایل فنی کار نمی کنند. این موضوع غیرنظامیان را تهدید می‌کند: بمب‌های منفجر نشده تبدیل به مین‌هایی می‌شوند که می‌توانند غیرنظامیان را مدت‌ها پس از پایان درگیری ها بکشند یا ناقص کنند، و کشف و نابودی آنها بسیارپرهزینه است.
Сотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
کاخ سفید: آمریکا مهمات خوشه ای به اوکراین منتقل می کند
مهمات خوشه ای بر اساس کنوانسیون بین المللی که توسط 123 کشور به تصویب رسیده ممنوع شده است، اما ایالات متحده و اوکراین در میان آنها نیستند.
یک روز قبل، پنتاگون بسته کمک نظامی جدید ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کرد. برای اولین بار به همراه مهمات خوشه ای 155 میلی متری DPICM .
به گفته ارتش روسیه، نیروهای مسلح اوکراین قبلا از مهمات خوشه ای برای گلوله باران دونباس استفاده کرده اند. همانطور که نماینده رسمی وزارت دفاع ایگور کوناشنکوف خاطرنشان کرد، این نشان می دهد که وظیفه نیروهای اوکراینی کشتن هر چه بیشتر غیرنظامیان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала