کاخ سفید: آمریکا مهمات خوشه ای به اوکراین منتقل می کند

© AP Photo / Sven KaestnerСотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия
Сотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
اشتراک
دولت جو بایدن، اعلام کرد که ایالات متحده در حال انتقال مهمات خوشه ای به اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد، انتقال چنین تسلیحاتی از سوی واشنگتن به کی یف گام دیگری در جهت تشدید درگیری خواهد بود.
کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده تولید گلوله های توپخانه را افزایش می دهد و تامین مهمات خوشه ای به اوکراین یک گزینه موقت خواهد بود.
اوکراین نیز به طور کتبی به ایالات متحده تضمین داده است که در هنگام استفاده از مهمات خوشه ای آمریکایی، تهدیدات علیه غیرنظامیان را به حداقل برساند.
رایدر نماینده رسمی پنتاگون در نشست مطبوعاتی گفت: دولت اوکراین به ما تضمین‌های کتبی داده است که از این مهمات به‌طور مسئولانه استفاده خواهد شد، از جمله اینکه آنها از این مهمات در مناطق شهری با غیرنظامیان استفاده نخواهند کرد و دقیقاً محل استفاده از این مهمات را ثبت خواهند کرد.
مسکو در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل انتقال تسلیحات به اوکراین فرستاد. روسیه بارها خاطرنشان کرده است که هرگونه محموله ای که حاوی سلاح برای کی یف باشد، به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.
انتقال مهمات خوشه ای به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
کمک نظامی به کی یف و ارزیابی وضعیت جبهه توسط آمریکا
مهمات خوشه ای توسط کنوانسیون بین المللی که توسط 123 کشور به تصویب رسیده ممنوع شده است، اما ایالات متحده و اوکراین را شامل نمی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала