کارشناس: کی یف احتمالا آماده حمله به ذخیره سوخت هسته ای نیروگاه زاپاروژیه است

نیروگاه
نیروگاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2023
اشتراک
تحلیلگر برجسته در صندوق امنیت ملی انرژی گفت:" این احتمال وجود دارد که طرف اوکراینی در حال تدارک یک اقدام تحریک‌آمیز باشد؛ حمله به ذخیره‌سازی سوخت هسته‌ای مصرف‌شده در نیروگاه هسته ای زاپاروژیه".
به گزارش اسپوتنیک، شب 4 ژوئیه، اوکراین سیستم برق نیروگاه هسته ای زاپاروژیه را از خط برق "دنیپر" قطع کرد. روز سه شنبه ساعت 14:00 منبع تغذیه ایستگاه شروع به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی نیروگاه، ایستگاه به طور عادی در حالت فعالیت است. پس از تغییر به ترانسفورماتورهای آماده به کار، هیچ گونه تخلفی از عملکرد ایمن ثبت نشده است و پس زمینه تشعشع طبیعی است.
"ایگور یوشکوف" گفت:" علیرغم این واقعیت که یک نیروگاه هسته ای خودش برق تولید می کند، در هر صورت باید به منبع تغذیه خارجی متصل شود، زیرا سیستم خنک کننده آن از این طریق کار می کند. پمپ های زیادی وجود دارند که آب را به حرکت در می آورند و راکتورهای هسته ای را خنک می کنند.وقتی ایستگاه بدون برق می ماند و سیستم خنک کننده آن کار نمی کند، این مانند حادثه در فوکوشیما است".
به گفته این کارشناس، در حال حاضر چنین خطراتی در نیروگاه زاپاروژیه وجود ندارد.
وی ادامه داد:" ما خطر یک فاجعه فوری را نداریم، زیرا روسیه برای مدت طولانی اقدامات زیادی را برای کاهش این خطرات انجام داده است. ما رآکتورهای هسته ای را متوقف کردیم. روس اتم آنها را به اصطلاح در حالت خاموشی سرد قرار داد. حتی یک راکتور هسته‌ای برق تولید نمی‌کند. همه آنها متوقف می‌شوند، اما این روند سریع نیست. آخرین واحد نیرو که در شب سال نو متوقف شد، هنوز نیاز به خنک کردن دارد. بنابراین هنوز انرژی لازم است. یک خط وجود دارد. که از خاک روسیه می آید و دیزل ژنراتورهایی وجود دارد که سیستم منبع تغذیه ذخیره هستند. بنابراین، ایستگاه با برق باقی می ماند، چیزی در آنجا بیش از حد گرم نمی شود. اینجا و اکنون هیچ خطری وجود ندارد."
نیروگاه اتمی زاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2023
هشدار نماینده روسیه در سازمان ملل درباره تحریکات کی یف علیه نیروگاه اتمی زاپاروژیه
در عین حال، او تحریکات طرف اوکراینی را رد نکرد.
یوشکوف تاکید کرد:" چرا آنها خط برق را قطع کردند؟ در بهترین حالت، آنها می خواهند چیزی را اصلاح کنند. و در بدترین حالت، در حال حاضر، نسخه ای وجود دارد که آنها خصومت ها را تشدید و سعی می کنند نیروگاه را تصرف کنند. بنابراین، آنها خط برق خود را از قبل قطع کردند، از جمله، شاید به دلیل این واقعیت که آنها در حال تدارک یک حمله تحریک آمیز به ذخیره سازی سوخت هسته ای مصرف شده هستند. بنابراین، این نشانه بدی از منظر تشدید خصومت ها در اطراف نیروگاه هسته ای است. این احتمالاً خطر اصلی است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала