هشدار نماینده روسیه در سازمان ملل درباره تحریکات کی یف علیه نیروگاه اتمی زاپاروژیه

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه اتمی زاپاروژیه
نیروگاه اتمی زاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2023
اشتراک
بر اساس نامه واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل که در شورای امنیت و مجمع عمومی منتشر شده علیرغم تلاش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تضمین ایمنی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیه، کی یف به اقدامات تحریک‌آمیز علیه این نیروگاه ادامه می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، در نامه نماینده دائم روسیه در سازمان ملل آمده است: "رژیم کی یف علیرغم جلسات متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره این موضوع که به درخواست فدراسیون روسیه یا تلاش های آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ارتقای امنیت نیروگاه اتمی زاپاروژیه و با حضور کارشناسان آژانس در این نیروگاه برگزار شد به تحریکات علیه نیروگاه اتمی زاپاروژیه ادامه می دهد".
پیش از این، نبنزیا گفته بود که مسکو نامه‌ای را به سازمان ملل ارسال کرده است که در آن تأیید می‌کند که هیچ برنامه‌ای برای منفجر کردن نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیه ندارد و از دبیرکل این سازمان خواسته است که کی‌یف را مجبور کند از اقدامات تحریک‌آمیز علیه این نیروگاه خودداری کند.
Запорожская АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
در استان زاپاروژیه ادعاهای زلنسکی در خصوص حمله تروریستی به نیروگاه هسته ای زاپاروژیه را دروغ نامیدند
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه ، پیشتر ضمن صحبت در مورد وضعیت نیروگاه هسته ای زاپاروژیه ، خاطرنشان کرد که تهدید تحریکات از سوی کی یف دائمی است. به گفته وی، این را خرابکاری در نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا نشان داد.
در اواسط ژوئن، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، گفت که گزارشی از سازمان اطلاعات و سازمان امنیت اوکراین در مورد برنامه های مسکو برای انجام حمله تروریستی همراه با انتشار تشعشعات رادیو آکتیو در نیروگاه هسته ای زاپاروژیه دریافت کرده است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه این سخنان را مزخرف خواند. نبنزیا خاطرنشان کرد که "بیشتر شدن ایراد اظهارات جنون آمیز" از سوی مقامات کی یف نگران کننده است.
بتازگی مقامات اوکراینی در بخش تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین در استان زاپاروژیه، رزمایش هایی را برای مقابله با اوضاع اضطراری در نیروگاه هسته ای زاپاروژیه برگزار کردند.
نیروگاه هسته ای زاپاروژیه در ساحل چپ رودخانه دنپر در نزدیکی شهر انرگودار واقع شده است. در اکتبر 2022، این نیروگاه هسته ای به مالکیت روسیه درآمد. ارتش اوکراین قبلاً به طور منظم شهر انرگودار و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپاروژیه در مجاورت این شهر را گلوله باران می کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала