نقشه اوکراین برای حمله به نیروگاه اتمی زاپاروژیه با استفاده از موشک حاوی پس مانده های هسته ای

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2023
اشتراک
مشاور رئیس "روس انرگو اتم": کی یف قصد دارد شب 5 ژوئیه با موشک "توچکا تو" حاوی پس مانده های هسته ای به نیروگاه اتمی زاپاروژیه حمله کند.
به گزارش اسپوتنیک، رنات کارچا مشاور رئیس شرکت "روس انرگو اتم" در پخش شبکه "روسیه 24" اعلام کرد که کی یف قصد دارد در چهار شنبه شب 5 ژوئیه با اسلحه با دقت بالا و پهپادهای انتحاری به نیروگاه اتمی زاپاروژیه حمله نماید.

وی اعلام کرد: "امروز خبری بدست آمد که وظیفه دارم آنرا اعلام کنم... 5 ژوئیه در شب، در زمانی تاریک شبانه روز نیروهای مسلح اوکراین تلاش خواهند کرد که به نیروگاه اتمی زاپاروژیه با استفاده از تسلیحات برد بلند با دقت بالا و پهپادهای انتحاری حمله نمایند".

مشاور رئیس "روس انرگو اتم" تاکید کرد که همزمان با آن اوکراین قصد دارد از هواپیما مهماتی که در آن پس مانده های رادیدواکتیوی که در تاریخ 3 ژوئیه از نیروگاه اتمی جنوب اوکراین خارج شده، بارگذاری شده است را رها نماید.
وی تصریح کرد: "برنامه جایگزین رها سازی مواد رادیواکتیو در برگیرنده استفاده از موشک با دقت بالا "توچکا او" که با پس مانده های رادیواکتیو بارگذاری شده است، می باشد".
بنا به گفته دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه، در زمان صحبت در خصوص شرایط حول نیروگاه اتمی زاپاروژیه، تهدید برای اجرای اقدامات تحرک آمیز از طرف کی یف دائمی هستند. به گفته وی، خرابکاری در نیروگاه آبی برقی کاخوفسکایا نشان دهنده این امر می باشد.
ئر اواسط ماه ژوئن ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بود که گزارشی را از جانب سرویس اطلاعات و شورای امنیت اوکراین در خصوص برنامه مسکو برای آنطور که ادعا کرده انجام عملیات تروریستی با رها سازی مواد رادیواکتیو در نیروگاه اتمی زاپاروژیه دریافت کرده است. سرگوی لاوروف وزیر خارجه روسیه این اظهارات را مزخرف نامید. نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که "ادعاهای پارانویدی در حال رشد" کی یف باعث نگرانی می باشند.
در اواخر ماه ژوئن مقامات اوکراینی در مناطق تحت کنترل نیروهای مسلح این کشور در استان زاپاروژیه آغاز مانور برای زمانی که شرایط فوق العاده در نیروگاه اتمی زاپاروژیه رخ دهد، را اعلام کردند.
نیروگاه اتمی ژاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2023
کی یف ممکن است عملیات خرابکارانه ای را با نام روسیه در نیروگاه اتمی زاپاروژیه انجام دهد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала