کی یف ممکن است عملیات خرابکارانه ای را با نام روسیه در نیروگاه اتمی زاپاروژیه انجام دهد

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه اتمی ژاپاروژیه
نیروگاه اتمی ژاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2023
اشتراک
معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل: کی یف ممکن است در حال آماده سازی یک عملیات با پرچم دروغین در نیروگاه اتمی زاپاروژیه به جهت سرزنش مسکو باشد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل در توییتر خود نوشت که کی یف و حامیان غربی آن ظاهراً در حال آماده سازی یک عملیات "پرچم دروغین" در نیروگاه هسته ای زاپاروژیه هستند تا روسیه را مسئول این تحریک هسته ای بدانند.
روز پنجشنبه، فدراسیون روسیه نامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ارسال کرد که در آن اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای نابودی نیروگاه زاپاروژیه از طرف روسیه وجود ندارد. مسکو از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و جامعه بین‌الملل خواست تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سازماندهی اقدامات تحریک آمیز رژیم کی یف در این ایستگاه انجام دهند.
پولیانسکی معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل گفت: ظاهراً رژیم کی‌یف و حامیان غربی آن تصمیم گرفته‌اند برای تحریک هسته‌ای نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیه که اوکراین مرتباً آن را گلوله باران می‌کند، اقدام خطرناکی کنند. آنها برای سرزنش روسیه (همانطور که در مورد بوچا یا نیروگاه برق آبی کاخوفکا رخ داد) به یک عملیات جدید تحت یک پرچم دروغین نیاز دارند تا تلاش کنند افکار عمومی غربی را که از دادن پول به اوکراین خسته شده اند را گمراه کنند.
این دیپلمات تاکید کرد: بله این جنگ نیابتی بین ناتو و روسیه تا آخرین اوکراینی است.
فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه در پاسخ به سوالاسپوتنیک درباره اینکه آیا گوترش قصد دارد با ولادیمیر زلنسکی یا سایر نمایندگان در کی یف درباره نگرانی‌های مسکو تماس بگیرد، گفت: در این مرحله چیزی برای گزارش دادن ندارم.
نیروگاه اتمی زاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2023
هشدار نماینده روسیه در سازمان ملل درباره تحریکات کی یف علیه نیروگاه اتمی زاپاروژیه
به گفته فرحان حق، آژانس بین المللی انرژی اتمی "نقش رهبری" را در موضوع امنیت نیروگاه اتمی زاپاروژیه ایفا می کند و ما این فرصت را برای آنها فراهم می کنیم تا با طرفین در مورد دستیابی به خواسته های خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی ارتباط برقرار کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала