اوکراین تمام سهمیه خود در بانک جهانی را مصرف کرده است

© Flickr / Shiny Thingsبانک جهانی
بانک جهانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2023
اشتراک
پس از اتمام سهمیه در بانک جهانی، اوکراین توسط کمک های مالی کشور های دیگر تامین می شود.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در اداره گروه روسی بانک جهانی بهاسپوتنیک گفت که اوکراین قبلاً سهمیه خود در بانک جهانی را به طور کامل به پایان رسانده است و بودجه جدید از کمک های بلاعوض یا ضمانت های کشورهای کمک کننده تأمین می شود.
او که خواست نامش فاش نشود، گفت: "اوکراین قبلاً سهمیه کشوری خود را در بانک جهانی به طور کامل تخلیه کرده است. بنابراین، تمام پروژه های جدید با کمک های مالی یا تضمینی از کشورهای کمک کننده تامین می شود."
به گفته او : کشورهای ضامن و کمک‌کننده اصلی، کشورهای اتحادیه اروپا و G7 هستند. وی در مورد آخرین وام بانک جهانی به مبلغ 1.5 میلیارد دلار که به کی یف اعطا شده است، تأیید کرد که این وجوهی است که تحت تضمین ژاپن جذب شده است.
این منبع گفت: پیش از این، هیئت مدیره بانک جهانی وام 1.5 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرده بود که روسیه رای مخالف داد. این سازمان بین المللی گزارش داد که در مورد تخصیص بودجه تحت تضمین دولت ژاپن است. وزارت دارایی اوکراین نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که کی یف 1.215 میلیارد دلار کمک بلاعوض جدید از ایالات متحده و فنلاند از طریق صندوق امانتی بانک جهانی دریافت کرده است.
پیش نویس قطعنامه استیضاح بایدن به کنگره آمریکا تقدیم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
چگونه کنگره آمریکا از هر بهانه ای برای ادامه تامین مالی اوکراین استفاده می کند؟
پیش از این، سرگئی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین گفته بود که کسری بودجه دولت حدود 5 میلیارد دلار در ماه است. به گفته وی، بودجه دو سوم بودجه را از طریق وام ها و کمک های خارجی دریافت می کند، در حالی که سه چهارم هزینه های بودجه صرف نیازهای نظامی می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала