پسکوف اظهارات زلنسکی در مورد "اقدامات تحریک آمیز" روسیه در نیروگاه زاپروژیا را کذب خواند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2023
اشتراک
پیش از این، زلنسکی در مصاحبه با رسانه غربی گفته بود که روسیه می خواهد نیروگاه هسته ای زاپوروژیه را تضعیف کند زیرا علاقه ای به امنیت در اوکراین ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه ، دیمیتری پسکوف، در مورد اظهارات ولادیمیر زلنسکی در مورد تحریک قریب الوقوع در نیروگاه هسته ای زاپاروژیه، گفت که این یک دروغ دیگر است.
پسکوف گفت: "به احتمال زیاد، این یک دروغ دیگر است. قطعا این یک دروغ دیگر است."
نیروگاه اتمی زاپاروژیه در ساحل سمت چپ دنپردر نزدیکی شهر انرگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده است. این نیروگاه دارای شش واحد نیرو با ظرفیت هر یک 1 گیگاوات است. در اکتبر 2022، نیروگاه هسته ای به مالکیت فدراسیون روسیه درآمد. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران انرگودار و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپاروژیه که در در مجاورت شهرقرار دارد ادامه می دهد.
Генеральный директор Государственной корпорации по атомной энергии Росатом Алексей Лихачев - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2023
لیخاچف: خطر حمله مستقیم نظامی اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا در حال افزایش است
سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه گفت که رژیم کی یف با ادامه گلوله باران هدفمند نیروگاه اتمی زاپاروژیه به دنبال ایجاد یک فاجعه خطرناک هسته ای است. آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها ضرورت ایجاد منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه اتمی زاپاروژیه را اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала