لیخاچف: خطر حمله مستقیم نظامی اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا در حال افزایش است

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный директор Государственной корпорации по атомной энергии "Росатом" Алексей Лихачев
Генеральный директор Государственной корпорации по атомной энергии Росатом Алексей Лихачев - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2023
اشتراک
مدیر کل روس اتم گفت که روسیه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد که از درخواست‌هایش برای توقف بمباران زیرساخت‌های مرتبط با نیروگاه اتمی زاپوریژیا توسط رژیم کی یف حمایت کند.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی لیخاچف، مدیر کل روس اتم در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ به خبرنگاران گفت که روسیه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد که از درخواست‌هایش برای توقف بمباران زیرساخت‌های مرتبط با نیروگاه اتمی زاپوریژیا توسط رژیم کی یف حمایت کند.
رئیس روس اتم گفت: خطر حمله مستقیم نظامی اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا در شرایط فعلی در حال افزایش است. ما درک می کنیم که هر لحظه نیروگاه می تواند مورد حمله هدفمند قرار گیرد.
وی افزود: عدم حمایت صریح از اصول آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (در مورد ایمنی نیروگاه اتمی زاپوریژیا) از سوی مقامات کی یف در واقع به آنها این حق را می‌دهد که هر طور که صلاح می‌دانند رفتار کنند، و این برای نیروگاه خوب نیست.
در عین حال، به گفته وی، وضعیت در نیروگاه اتمی زاپوریژیا "با اثبات، تحت کنترل است." کارکنان نیروگاه فوق‌العاده حرفه‌ای هستند و ما تمام خطرات فناوری را محاسبه می‌کنیم، از جمله در نظر گرفتن کاخوفکا (تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفکا)، اما خطر تهدید نظامی و حمله مستقیم به ایستگاه، به نظر من، در شرایط فعلی افزایش می یابد.
پیشتر، لیخاچف گفته بود که رژیم کی یف با پهپادهای کامیکازه به تابلو برق نیروگاه حرارتی زاپوریژیا که از نظر زیرساختی به نیروگاه اتمی زاپوریژیا متصل است، حمله کرد.
لیخاچف روز پنجشنبه در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ 2023 گفت: ما از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای توقف گلوله باران زیرساخت نیروگاه اتمی (زاپوریژیا) توسط مقامات کی یف درخواست حمایت خواهیم کرد.
مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در تاریخ 14 تا 17 ژوئن 2023 برگزار می شود و یکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تجاری در جهان است.
با توجه به آشفتگی اقتصاد جهانی که با دگرگونی انجمن‌های اقتصادی بین‌المللی، نابرابری اجتماعی فزاینده، روابط تجاری و سیاسی ناپایدار همراه است، چشم‌انداز توسعه پایدار اقتصاد جهانی امروزه اهمیت ویژه‌ای دارد. مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ یک فضای واحد قابل اعتماد با فرصت های برابر برای همه نهادهای اقتصادی در جهان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала