رئیس جمهور چک: اوکراین نمی تواند در طول درگیری به ناتو بپیوندد

© AP Photo / Virginia MayoBývalý předseda Vojenského výboru NATO generál Petr Pavel
Bývalý předseda Vojenského výboru NATO generál Petr Pavel - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2023
اشتراک
رئیس‌جمهور چک اعلام کرد، روند الحاق اوکراین به ناتو نمی‌تواند در زمانی آغاز شود که هنوز درگیری نظامی وجود دارد، اما کی یف باید تضمین‌هایی دریافت کند که این روند همزمان با پایان درگیری آغاز خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، پتر پاول، روز یکشنبه در گفت‌وگو با CNN Prima NEWS گفت:" من فکر نمی کنم که روند الحاق اوکراین به ناتو در زمانی آغاز شود که این درگیری هنوز ادامه دارد. و خود اوکراینی ها می دانند که این غیرممکن است. از سوی دیگر، اوکراینی‌ها باید تضمین‌هایی را دریافت کنند، و هم‌اکنون در نشست ژوئیه ائتلاف در ویلنیوس، که در لحظه پایان درگیری، روند بسیار فشرده الحاق اوکراین به ناتو همزمان آغاز خواهد شد".
پاول با ارزیابی وضعیت نظامی در اوکراین گفت که کی یف امسال تنها یک شانس برای یک ضد حمله موفق دارد.
وی ادامه داد:" قبلاً گفتم که اوکراینی ها امسال یک شانس برای یک ضد حمله موفق دارند. زیرا اگر ضد حمله ای که احتمالاً از قبل شاهد آن هستیم، امسال با شکست مواجه شد، به دلایل عینی نمی توان یک ضد حمله دیگر را در سال جاری تدارک دید. بنابراین آنچه اوکراین در سال جاری موفق به دستیابی به آن می شود به احتمال زیاد به دو نتیجه ممکن منجر خواهد شد. یکی از آنها شروع مذاکرات و دومی توقف درگیری تا سال آینده تا زمانی که امکان جمع آوری مجدد نیروهای جدید برای حمله فراهم شود".
در عین حال، رئیس جمهور چک معتقد است که کی یف هنوز تمام نیروهای در نظر گرفته شده برای ضد حمله را وارد عمل نکرده است.
به نوبه خود، پاول استقرار تسلیحات هسته ای توسط روسیه در بلاروس را اول از همه به عنوان یک سیگنال سیاسی در نظر می گیرد.
پاول تاکید کرد:" اول از همه، این یک سیگنال سیاسی است. زیرا سلاح های هسته ای ابزار بازدارندگی سیاسی محسوب می شوند و ما (کشورهای ناتو) باید این موضوع را جدی بگیریم. نیازی به پاسخگویی با ارعاب مشابه نیست. اما لازم است که اولاً چنین اقدامی را به عنوان تشدید کننده محکوم کنیم و همچنین آن را تحلیل کنیم که چه معنایی برای ما دارد و چگونه باید نسبت به آن واکنش نشان دهیم".
به گفته پاول، اقدامات متقابل احتمالی از سوی ائتلاف در نشست آتی ناتو در ویلنیوس مورد بحث قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور چک تاکید کرد: "استقرار سلاح های هسته ای (روسیه) در بلاروس چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت".
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که مسکو و مینسک توافق کردند که بدون نقض تعهدات بین‌المللی، سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در بلاروس مستقر کنند. پوتین توضیح داد که روسیه تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل نمی‌کند، بلکه همان کاری را انجام می‌دهد که ایالات متحده برای چندین دهه انجام داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала