آژانس بین المللی اتمی تعداد بازرسان خود را در نیروگاه اتمی زاپوریژیا افزایش می دهد

© IAEAآژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست ترامپ را رد کرد
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست ترامپ را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2023
اشتراک
دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که پس از وضعیت اضطراری در نیروگاه آبی برق کاخوفکا تعداد بازرسان این سازمان را در نیروگاه اتمی زاپوریژیا افزایش خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی، مدیر کل این آژانس در مصاحبه با ریانووستی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که پس از وضعیت اضطراری در نیروگاه آبی برق کاخوفکا تعداد بازرسان این سازمان را در نیروگاه اتمی زاپوریژیا افزایش خواهد داد.
او توضیح داد که پس از تخریب نیروگاه، که در دنیپر واقع شده است، آژانس بین المللی انرژی اتمی کاهش سطح آب مورد استفاده برای خنک کردن راکتورهای نیروگاه اتمی زاپوریژیا را کنترل می کند تا از "عواقب رادیولوژیکی" جلوگیری کند.
گروسی گفت: اینکه ما تعداد کارشناسان را افزایش می دهیم به دو دلیل است، اول اینکه این یک وضعیت اضطراری است که پس از تخریب سد ایجاد شد.
دلیل دوم نیاز به اجرای طرح ایمنی نیروگاه زاپوریژیا است.
Подтопленный участок в Новой Каховке после разрушения Каховской ГЭС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
35 شهرک پس از انفجار نیروگاه کاخوفکا در استان خرسون زیر آب رفت
گروسی ادامه داد: و دلیل دوم این است که، شاید به خاطر داشته باشید، هفته گذشته در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک بودم، جایی که برخی از اصول اساسی برای جلوگیری از یک حادثه هسته ای در آنجا (در نیروگاه اتمی زاپوریژیا) تعریف کردم. از جمله این واقعیت که مأموریت ما جنبه‌های خاصی مرتبط با یکپارچگی فیزیکی نیروگاه هسته‌ای را به منظور جلوگیری از استقرار سلاح‌های سنگین یا حملات در آنجا نظارت خواهد کرد. بنابراین، وظایفی که پیش روی ما است، چند برابر خواهد شد.
گروسی نام بردن از تعداد نیروهای کمکی که آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایستگاه خواهد فرستاد را دشوار خواند.
وی گفت: من تعداد دقیق (بازرسان) را نمی‌دانم. شاید چهار، پنج، شش. این به ارزیابی ما از شمار افراد مورد نیاز برای انجام وظایف خاص بستگی دارد، اما ما تیم را مطمئنا تقویت خواهیم کرد.
سه شنبه شب نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه برق آبی کاخوفکا حمله موشکی کردند که در نتیجه دریچه ها منهدم شد و تخلیه بی رویه آب آغاز شد. در نوایا کاخوفکا، سطح آن به 12 متر رسید، در حال حاضر آب در حال فروکش است. به گفته اورژانس، 15 شهرک در منطقه سیل زده قرار دارند. ساکنان اطراف در حال تخلیه هستند. تخریب نیروگاه برق آبی آسیب جدی به محیط زیست وارد کرد، مزارع کشاورزی در امتداد دنیپر شسته شد، خطر کم عمق شدن کانال کریمه شمالی وجود دارد.
به گفته وزیر دفاع روسیه، سرگی شویگو، رژیم کی یف نیروگاه برق آبی کاخوفکا را منفجر کرد، زیرا مواضع خود را در جهت خرسون تضعیف کرد و نیروها را از آنجا به منطقه تهاجمی منتقل کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала