- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

35 شهرک پس از انفجار نیروگاه کاخوفکا در استان خرسون زیر آب رفت

© Sputnik / Taisija Voroncova /  مراجعه به بانک تصاویر Подтопленный участок в Новой Каховке после разрушения Каховской ГЭС
Подтопленный участок в Новой Каховке после разрушения Каховской ГЭС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2023
اشتراک
فرماندار موقت استان خرسون از 35 شهرک سیل زده در این استان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر سالدو فرماندار موقت استان خرسون در کانال تلگرامی خود گفت: پس از انفجار و تخریب سد نیروگاه برق آبی کاخوفکا، 35 شهرک استان خرسون زیر آب رفت.
اینها شهرهای نووایا کاخوفکا، تاورییسک، گولایا پریستان، آلیوشکی و همچنین روستاها و شهرهای ناحیه شهرداری آلیوشکی، نووایا کاخوفکا و گولایا پریستان هستند.
وی نوشت: ما سخت ترین ساعات را گذرانده ایم، سیستم کمک رسانی به مردم برقرار است و به خوبی کار می کند.
به گفته وی، 1500 نفر از شهرک های سیل زده تخلیه شدند. برای پذیرایی از مردم 48 مرکز اسکان موقت برای 2.7 هزار مکان مستقر شد.
وی افزود: در این ساعت تلفات غیرنظامیان گزارش نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در نواحی بالادست منطقه سیلابی در نزدیکی نوایا کاخوفکا، آب شروع به فروکش کرد، در پایین دست در نزدیکی آلیوشکی و گولایا پریستان حداکثر سیل امروز پیش بینی می شود.
سه شنبه شب نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه برق آبی کاخوفکا حمله موشکی کردند که در نتیجه دریچه ها منهدم شد و تخلیه بی رویه آب آغاز شد. در نوایا کاخوفکا، سطح آن به 12 متر رسید، در حال حاضر آب در حال فروکش است.
به گفته وزیر دفاع روسیه، سرگی شویگو، رژیم کی یف نیروگاه برق آبی کاخوفکا را منفجر کرد، زیرا مواضع خود را در جهت خرسون تضعیف کرد و نیروها را از آنجا به منطقه تهاجمی منتقل کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала