تاسف روسیه از عدم توجه به هشدارها در خصوص نیروگاه کاخوفکا

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2023
اشتراک
نبنزیا: روسیه متاسف است که هشدارها در خصوص تخریب نیروگاه آبی برقی کاخوفسکایا شنیده نشدند.
واسیلی نبنزیا نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد که روسیه تمامی مسئولیت فاجعه حول تخریب نیروگاه آبی برقی کاخوفسکایا را بر عهده کی یف و "اربابان غربی" آن که دائما به آن سلاح تزریق می کنند، می داند.

وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص نیروگاه کاخوفسکایا اظهار کرد: " معتقدیم که رژیم کی یف و اربابان غربی که به آن سلاح تزریق می کنند مسئولیت کامل فاجعه در حال رخ دادن می باشند".

این دیپلمات افزود که خرابکاری کی یف در پی دو هدف بوده است: جذب بیشترین توجه برای سازماندهی مجدد زیرمجموعه های نیروهای مسلح اوکراین و نیز وارد ساختن بیشترین خسارت انسانی به جمعیت مناطق حول این نیروگاه.
نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد در انتها خاطر نشان کرد: "متاسف هستیم که درخواست های ما از دبیر کل (سازمان ملل متحد) برای انجام هر کاری جهت جلوگیری از این جنایت دهشتناک به شکل لازم مد نظر قرار داده نشدند".
نظامیان اوکراینی شب گذشته چند حمله را به نیروگاه آبی برقی کاخوفسکایا صورت دادند که در نتیجه آن بخش فوقانی این نیروگاه تخریب گردید، اما خود سد خساراتی ندیده است. در حال حاضر خروج آب از این سد بصورت کنترل نده صورت می پذیرد. خروج مردم غیر نظامی از سه منطقه نووکاخوفسکایا، گولوپریستانوفسکویه و الشکینسکویه آغاز شده است.
سرگئی شویگور وزیر دفاع فدارسیون روسیه اعلام کرد که رژیم کی یف نیروگاه آبی برقی کاخوفسکایا را منفجر کرد تا نیروهای نظامی خود را به مناطق عملیات های تهاجمی از جهت خرسون رسانده و مواضع خود را در آنجا تضعیف نماید. به گفته وی، کی یف با انفجار این نیروگاه عملیات تروریستی صورت داده است و این امر باعث زیر آب رفتن مناطق قابل توجهی گردیده است.
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2023
ایالات متحده به عدم وجود مدرک در مورد مشارکت روسیه در سانحه نیروگاه کاخوفسکایا اعتراف کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала