ایالات متحده به عدم وجود مدرک در مورد مشارکت روسیه در سانحه نیروگاه کاخوفسکایا اعتراف کرد

© AP Photo / Manuel Balce CenetaОфициальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2023
اشتراک
کاخ سفید: ایالات متحده نتوانست مدرکی دال بر دخالت روسیه در انفجار ایستگاه برقی آبی کاخوفسکایا بدست بیاورد.
جان کربی سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا به دقت وضعیت حول نیروگاه برقی آبی کاخوفسکایا را زیر نظر دارد و نمی توانند دخالت روسیه در این سانحه را تایید نمایند.

کربی اظهار کرد: "ما اخبار را می بینیم که روسیه مسئولیت انفجار در این سد را بر عهده دارد... ما هر کاری را برای ارزیابی این اخبار انجام داده و با اوکراینی ها برای جمع آوری داده ها کار می کنیم. در حال حاضر ما نمی توانیم با قطعیت بگوییم که چه رخ داده است، اما مشخصا اطلاعات بیشتری را ارائه خواهیم کرد". به گفته وی ایالات متحده آمریکا "به دقت تبعات تخریب این نیروگاه را زیر نظر دارند".

کربی با اضافه کردن اینکه این امر "می تواند تاثیری مخرب بر امنیت انرژی اوکراین بگذارد"، تصریح کرد: "ما مشخصا می توانیم بگوییم که این تخریب ها برای ملت اوکراین و منطقه قابل توجه خواهند بود".
سخنگوی کاخ سفید از ارزیابی تبعات احتمالی این سانحه در نیروگاه آبی برقی در جریان درگیری نظامی در اوکراین خودداری نمود. وی در پاسخ به سولی در خصوص اینکه تحریب این نیروگاه چه تبعاتی را برای ضد حمله اوکراین به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: "من صادقانه فکر می کنم که خیلی زود است که در این خصوص جمع بندی صورت دهیم".
نظامیان اوکراینی شب گذشته چند حمله را به نیروگاه آبی برقی کاخوفسکایا صورت دادند که در نتیجه آن بخش فوقانی این نیروگاه تخریب گردید، اما خود سد خساراتی ندیده است. در حال حاضر خروج آب از این سد بصورت کنترل نده صورت می پذیرد. خروج مردم غیر نظامی از سه منطقه نووکاخوفسکایا، گولوپریستانوفسکویه و الشکینسکویه آغاز شده است.
سرگئی شویگور وزیر دفاع فدارسیون روسیه اعلام کرد که رژیم کی یف نیروگاه آبی برقی کاخوفسکایا را منفجر کرد تا نیروهای نظامی خود را به مناطق عملیات های تهاجمی از جهت خرسون رسانده و مواضع خود را در آنجا تضعیف نماید. به گفته وی، کی یف با انفجار این نیروگاه عملیات تروریستی صورت داده است و این امر باعث زیر آب رفتن مناطق قابل توجهی گردیده است.
Последствия обстрела Каховской ГЭС со стороны ВСУ. Стоп-кадр видео - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2023
زلنسکی پیش بینی کرد که مشکلات آبی بدلیل انفجار نیروگاه آبی برقی بوجود آیند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала