- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نیروهای مسلح اوکراین در جبهه دونتسک تا 200 نظامی را از دست دادند

© Sputnik / Natalia SeliverstovaЗдание министерства обороны РФ
Здание министерства обороны РФ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: نیروهای مسلح اوکراین در شبانه روز گذشته در جبهه دونتسک تا 200 نظامی و چند فقره تجهیزات جنگی را از دست دادند.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نظامیان روسی در شبانه روز گدشته در جبهه دونتسک تا 200 نظامی اوکراینی، دو ماشین زرهی، ماشین زرهی سیستم موشکی چند پرتابه "گراد"، دو سیستم توپخانه ای آمریکایی M777 و هوزیتزرهایی را از بین برده اند و همچنین انبارهای مهمات گروه عملیاتی- تاکتیکی "لیمان" و تیپ 128 تهاجمی- کوهستانی نیروهای مسلح اوکراین را منهدم نموده اند.
در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است: "در جریان نبردها در شبانه روز گذشته تا 200 نظامی اوکراینی، دو ماشین نظامی زرهی، دو پیکاپ، ماشین زرهی سیسیتم موشکی چندپرتابه "گراد"، دو سیستم توپخانه ای M777 تولید ایالات متحده آمریکا و نیز هویتزرهای دی-20 و دی 30 نابود شدند".
تاکید می شود که در جبهه دونتسک عملیات نظامی فعالانه گروه های تهاجمی تشکل نیروهای ویژه "اخمت" در جبهه تاکتیکی مارینسکی و همچنین زیرمجموعه های ستون اول ارتش در تقسیمات "جنوبی" نیروهای مسلح روسیه در آودیوکا ادامه دارند.
وزارت دفاع روسیه افزود: "علاوه بر آن در مناطق شهرک های اسلاویانسک و مینکووکا جمهوری خلق دونتسک انبارهای مهمات گروه عملیاتی- تاکتیکی لیمان و نیز تیپ 128 کوهستانی- تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین منهدم شدند".
Российский флаг на здании Министерства обороны в Москве  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
بیانیه وزارت دفاع روسیه در خصوص حملات به استان بلگوراد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала