- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

بیانیه وزارت دفاع روسیه در خصوص حملات به استان بلگوراد

© iStock.com / CosmicmiesРоссийский флаг на здании Министерства обороны в Москве
Российский флаг на здании Министерства обороны в Москве  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2023
اشتراک
وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که حدود 30 نظامی اوکراینی تلاش کردند تا به ایست بازرسی شیبیکینو حمله کنند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه در کامنال تلگرامی خود اعلام کرد که نظامیان روسیه صبح امروز سه حمله نظامیان اوکراینی به استان بلگوراد روسیه را خنثی کردند.
در این اطلاعیه آمده است: "صبح امروز نیروهای مسلح فدراسیون روسیه بصورت مشترک با زیرمجموعه های نیروی مرزبانی و سایر زیر مجموعه های آژانس فدرال امنیت روسیه تلاش جدید رژیم کی یف برای انجام عملیات تروریستی در رابطه با مردم غیر نظامی شهر شیبیکینو استان بلگوراد را خنثی نمودند".
این نهاد افزود: "گروه 15 نفره از نظامیان اوکراینی صبح امروز تلاش کردند که در حاشیه ساحل غربی رود سیورسکی دونتسک وارد خارک روسیه شوند که ایشان وارد میدان مین شدند".
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: "در مجموع در حمله به شیبکینو تا 70 جنگجوی اوکراینی، 5 تانک، 4 ماشین زرهی جنگی، 7 ماشین پیکاپ و یک ماشین باری "کاماز" شرکت داشتند".
حدود ساعت 3 بامداد بعد از بمباران سنگین مراکز غیر نظامی در استان بلگوراد، تشکیلات تروریستی اوکراینی با نیروهای تا دو گروهان که با تانک تقویت شده بودند دست به تلاش برای ورود به قلمرو فدراسیون روسیه در استان بلگوراد زدند.
نیروی هوایی منطقه نظامی غربی روسیه 11 حمله را به دشمن صورت دادند، نیروی راکتی و توپخانه ای 77 دستور آتشباری را اجرا کرده و سیستم های آتش بار سنگین دو بار دشمن را هدف قرار دادند.
در نتیجه این اقدامات پویای زیرمجموعه های پوششی مرز دولتی منطقه نظامی غربی و سرویس فدرال امنیت روسیه، تشکیلات تروریستی رژیم کی یف با تحمل تلفات سنگین به عقب رانده شدند. از نقض مرز دولتی فدراسیون روسیه جلوگیری بعمل آمد.
در منطقه مرزی از طرف اوکراین بیش از 30 تروریست اوکراینی تلف شدند، چهار ماشین زرهی جنگی، ماشین جنگی سیستم موشک چندپرتابه "گراد" و یک خودرو پیکاپ منهدم شدند.
دیمیتری مدودف : کاهش هزینه های بودجه باید بدون آسیب به رشد اقتصادی باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2023
مدودف: رژیم کی یف باید مانند لانه زنبور نابود شود
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала