- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

رئیس ستاد کل آمریکا باور ندارد که اوکراین بتواند به زودی تمامی مناطق از دست رفته خود را پس بگیرد

© AP Photo / Sergei Chuzavkovکییف حضور نظامی خود در مرز کریمه را افزایش داد
کییف حضور نظامی خود در مرز کریمه را افزایش داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2023
اشتراک
میلی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا معتقد است باز پس گیری مناطق از دست رفته توسط اوکراین در آینده نزدیک قابل دستیابی نیست.
مارک میلی رئیس کمیته واحد روسای ستادهای نیروهای مسلح ایالات متحده اعلام کرد که هدف راهبردی اوکراین برای بازگرداندن مناطق از دست رفته از مسیر نظامی در چشم انداز کوتاه مدت دست یافتنی نمی باشد.
وی روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: "هدف راهبردی اوکراین این است که تمامی اوکراین که توسط روسیه اشغال شده است را پس بگیرد. در مناطق اوکراین که توسط روسیه اشغال شده اند چند صد هزار نظامی روسی حضور دارند. این امر ممکن است که از مسیر جنگی میسر باشد، اما احتمالا نه در چشم انداز کوتاه مدت".
روسیه در تاریخ 24 فوریه 2022 عملیات ویژه نظامی را آغاز نمود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه هدف از این عملیات را "دفاع از مردمی که در طی هفت سال تحت تحقیر و نسل کشی از جانب رژیم کی یف قرار دارند" اعلام نمود. وی تصریح کرد که عملیات ویژه نظامی اقدامی از سر ناچاری می باشد و هیچ شانسی را برای روسیه اقدامی به غیر از این نگذاشتند، چنان خطرات امنیتی را ایجاد کردند که عکس العمل با ابزار های دیگر غیر ممکن بود.
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
وزارت خارجه آمریکا: ایالات متحده اوکراین را به حمله داخل خاک روسیه تشویق نمی کند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала