وزارت خارجه آمریکا: ایالات متحده اوکراین را به حمله داخل خاک روسیه تشویق نمی کند

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا در خصوص حمله گروه خرابکار اوکراین به استان بلگوراد روسیه : واشنگتن به حمله داخل روسیه تشویق نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده روز سه شنبه در اظهار نظری در خصوص حمله گروه خرابکار- شناسایی اوکراینی به قلمرو استان بلگوراد روسیه اعلام کرد که واشنگتن اوکراین را به حملات در قلمرو روسیه تشویق نمی کند، ولی حق کی یف برای اتخاذ تصمیم را محترم می شمارد.
ی در کنفرانس مطبوعاتی خود به خبرنکاران اعلام کرد: "ما تشویق نمی کنیم و امکانات برای حمله داخل روسیه را تامین نمی کنیم و ما به وضوح این مطلب را بیان کرده ایم. اما ما همچنین گفته این که (حق تصمیم گیری) در مورد اینکه چطور بجنگد، برای طرف اوکراینی حفظ شده است".
وی همچنین افزود که وزارت خارجه در جریان اخبار در مورد استفاده از تسلیحات آمریکایی توسط جنگجویان این گروه خرابکار می باشد، این در حالیست که ایالات متحده "با شک و تردید" به عینی بودن این اخبار نگاه می کند.
روز دوشنبه گروه خرابکاری و شناسایی اوکراینی وارد قلمرو بخش گرایوارونسک استان بلگوراد شدند و کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه بعد از ورود جنگجویان اوکراینی به استان بلگوراد، خبر از تشکیل پرونده جنایی در 6 مورد جرم و از جمله عملیات تروریستی داد. روز سه شنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تشکیلات نازی اوکراینی که وارد خاک روسیه شده بودند، نابود گشتند و بیش از 70 تروریست به هلاکت رسیدند.
برخی از ویژگی‌های ماهواره ایرانی خیام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
ماهواره آمریکا دو روز پیش از حمله، از منطقه بلگورود تصویربرداری کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала