تحریم اروپایی علیه شرکت های چینی و ایرانی به بهانه کمک به روسیه

© AP Photo / Eugene Hoshikoشانگهای چین
شانگهای چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2023
اشتراک
بروکسل برای اولین بار از زمان آغاز درگیری ها در اوکراین، تحریم هایی علیه شرکت های چینی و ایرانی به بهانه حمایت از ماشین نظامی روسیه پیشنهاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "فایننشال تایمز"، اتحادیه اروپا برای اولین بار قصد دارد تحریم هایی علیه شرکت های چینی که گویا از روسیه در عملیات نظامی ویژه حمایت می کنند، اعمال کند.
بروکسل برای اولین بار از زمان آغاز درگیری ها در اوکراین، پیشنهاد کرده است تحریم هایی علیه شرکت های چینی به دلیل حمایت آن ها از ماشین نظامی روسیه وضع شود.
بر اساس پیش نویس مربوطه، بسته جدید تحریم های اتحادیه اروپا که در اختیار این روزنامه قرار گرفت، صحبت از اعمال احتمالی تحریم ها علیه هفت شرکت چینی است که متهم به "تامین تجهیزات برای روسیه" هستند.
از آن جمله از" 3 اچ سی سمیکانداکترز" ( 3HC Semiconductors)، King-Pai Technology" کینگ پای تکنولوژی"، و همچنین شرکت های هنگ کنگی " سینو الکنرونیک" Sinno Electronics و "سیگما تکنولوژی" نام برده می شود.
ابتکار جدید کنگره آمریکا برای اعمال نامحدود قانون تحریم‌ها علیه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
ابتکار جدید کنگره آمریکا برای اعمال نامحدود قانون تحریم‌ها علیه ایران
به نوشته نشریه نامبرده، اتحادیه اروپا همزمان پیشنهاد تحریم برخی شرکت های ایرانی را به دلیل "کمک به روسیه" مطرح کرده است.
بروکسل همچنین ممنوعیت ورود تانکرها به بنادر کشورهای اتحادیه اروپا را مورد بحث قرار داد که "بدون دلیل موجه" مکان قرار داشتن خود را مخفی می کنند.
این در حالی است کح کمیسیون اروپا از اظهار نظر در اینباره خودداری کرد.
پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که اتحادیه اروپا ممکن است در روزهای آینده بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه را پیشنهاد کند، سفرای کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند چهارشنبه آینده این موضوع را به بحث و بررسی بگذارند.
Здание представительства Европейского Союза в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2022
گزارش و تحلیل
اروپا با تحریم روسیه دچار تورم می شود
کشورهای غربی به دلیل اعمال تحریم ها علیه مسکو و سیاست خودداری از خرید سوخت روسیه با افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم مواجه هستند.
در زمینه افزایش قیمت سوخت، در درجه اول گاز، صنعت در اروپا تا حد زیادی مزیت های رقابتی خود را از دست داده است که بر سایر بخش های اقتصاد نیز تأثیر گذاشته است. همین امر باعث آن شده است که ایالات متحده و کشورهای اروپایی با تورم بی سابقه در دهه های اخیر مواجه شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала