ابتکار جدید کنگره آمریکا برای اعمال نامحدود قانون تحریم‌ها علیه ایران

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ابتکار جدید کنگره آمریکا برای اعمال نامحدود قانون تحریم‌ها علیه ایران
ابتکار جدید کنگره آمریکا برای اعمال نامحدود قانون تحریم‌ها علیه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
اشتراک
قانونگذاران آمریکایی از احزاب دموکرات و جمهوری خواه در حال ارائه طرحی در هر دو مجلس کنگره برای اجرای نامحدود قانونی هستند که به رئیس جمهور آمریکا اجازه می دهد تحریم های سختی را علیه اقتصاد ایران اعمال کند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر روز دوشنبه توسط سرویس مطبوعاتی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان مجلس قانونگذاری، مایکل مک کال (جمهوری خواه از تگزاس) که نویسنده این طرح است، اعلام شد.
لایحه ای که در مجلس سفلی برای تشدید تحریم ها علیه ایران ارائه شد، در نظر دارد قانون تحریم های ایران (ISA) 1996 را که در سال 2026 منقضی می شود، نامحدود کند. ISA، که باید به طور دائم توسط کنگره تمدید شود، به قوه مجریه ایالات متحده اجازه می دهد تا تحریم هایی را به ویژه بر بخش انرژی ایران اعمال کند تا از تلاش های این کشور برای تولید سلاح هسته ای جلوگیری نماید.
این نماینده کنگره آمریکا افزود: این لایحه گامی طولانی مدت برای حذف انقضای خودسرانه قانون برداشته است، به طوری که تحریم ها تنها در صورتی لغو خواهند شد که ایران رفتار خطرناک خود را متوقف کند. ایران تا نمی داند تا پایان مدت قانون آمریکا با زمان بازی کند.
بر اساس گزارش ISA، رئیس دولت حق اعمال محدودیت در بخش انرژی ایران را دارد، اما با گذشت زمان، اختیارات رئیس جمهور گسترش یافته و سایر شاخه های صنعت ایران را نیز شامل می شود. تلاش‌های کنگره برای تمدید قابل توجه مدت زمان این قانون قبلاً انجام شده بود، اما توسط دو مجلس تصویب نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала