نقشه های اوکراین برای جنگ جهانی سوم

© AP Photo / Efrem Lukatskyکی یف تحویل فوری موشک های ضد هوایی را از غرب درخواست خواهد کرد
کی یف تحویل فوری موشک های ضد هوایی را از غرب درخواست خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2023
اشتراک
اوکراین مانند یک حیوان درمانده قصد حمله را دارد.
اسپوتنیک به نقل از مجله "امریکن کانسرواتیو" می نویسد: افشای اسناد طبقه بندی شده در چت Discord (وب سایت دیسکورد) به منبع واقعی اطلاعات ارزشمند در مورد جنگ نیابتی آمریکا با روسیه در اوکراین تبدیل شده است. این اطلاعات نشان می دهد که اوکراین مانند یک حیوان درمانده رفتار می کند.
"واشنگتن پست" روز دوشنبه گزارش داد که اسناد منتشر شده نشان می دهد که چگونه ایالات متحده مجبور شد اوکراین را وادار کند از حمله مستقیم به مسکو، نه تنها در اوکراین و در داخل مرزهای روسیه، بلکه در خاورمیانه و شمال آفریقا دست بردارد.

یک گزارش محرمانه آژانس امنیت ملی ادعا می کند که در 13 فوریه، سرلشکر کریل بودانوف، رئیس اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، به یکی از افسران خود دستور داد تا "برای حملات گسترده در 24 فوریه آماده شوند.

رهبری اوکراین حتی در مورد انجام یک حمله "صرفا نمادین" به بندر نووروسیسک در دریای سیاه "شوخی" کرد. بودانوف به عنوان یک فرد غیرقابل کنترل شهرت دارد که واقعاً می توان از او همه چیز را انتظار داشت. به عنوان مثال، او مطمئن است که اوکراین می تواند کریمه را در تابستان امسال تصرف کند. به همین دلیل است که سازمان های اطلاعاتی آمریکا بر اقدامات بودانوف و ماموران او نظارت دارند.
 اعتراف کی یف به کنترل آمریکا بر بخشی از عملیات نظامی اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2023
اعتراف کی‌یف به کنترل آمریکا بر بخشی از عملیات نظامی اوکراین
این دفعه ایالات متحده مانع از آن شد که این مرد خطرناک از زنجیره خارج شود. در 22 فوریه، سیا گزارشی محرمانه منتشر کرد که در آن اظهار داشت که اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین "به درخواست واشنگتن با به تعویق انداختن حملات" به مسکو موافقت کرد. با این حال، یک هفته پس از سالگرد درگیری، کرملین اوکراین را به انجام حملات پهپادی به زیرساخت های نسبتاً نزدیک به مسکو متهم کرد.
چنین حملات پهپادی به امری عادی تبدیل شده است. چنین به نظر می رسد که اوکراین بیشتر و بیشتر به خاک روسیه حمله می کند و دیگر دست داشتن خود را در این حملات پنهان نمی کند. به عنوان مثال، کی یف دست داشتن در انفجار خودروی روزنامه نگار روسی داریا دوگینا را رد کرد. اما بودانوف، زمانی که در ژانویه با "واشنگتن پست" مصاحبه کرد، دخالت اوکراین در چنین حملاتی را تکذیب کرد و همزمان اعلام کرد که این حملات ادامه خواهند داشت.
اسناد منتشر شده همچنین نشان می دهد که اوکراین می خواهد درگیری را فراتر از قاره اروپا - به خاورمیانه و شمال آفریقا - برساند. بنابراین اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین (دوباره بودانوف) قصد دارد به واحد PMC واگنر در مالی حمله کند. در سند آژانس امنیت ملی گفته شده که معلوم نیست عملیات در مالی در چه مرحله ای است.
همزمان، اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین با کردها برای حمله به نیروهای روسی در سوریه همکاری می کند. ولادیمیر زلنسکی مثل اینکه عملیات ویژه در خاورمیانه را ممنوع کرده است، اما اگر بتوان دخالت کی یف را رد کرد، چنین احتمالی منتفی نیست.
آیا همه این ها طرحی برای شروع جنگ جهانی نیست؟ و ایالات متحده مسئولیت کامل این امر را بر عهده خواهد داشت. زیرا مقامات اوکراین بدون کمک آمریکا (تقریباً 100 میلیارد دلار) از نظر نظامی و مالی ناتوان هستند.
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
گزارش و تحلیل
رسانه: اوکراین زرادخانه های پنتاگون را خالی کرد
تاکنون، ایالات متحده نفوذ زیادی بر برنامه های نظامی اوکراین داشته است و در خنثی کردن نقشه های بزرگ کی یف کاملاً موفق بوده است. رهبران اوکراین به طور خصوصی به این موضوع اذعان دارند. و البته، دولت بایدن به شدت نقش خود را در راه اندازی جنگ جهانی سوم انکار خواهد کرد. هم دولت و هم نهاد سیاست خارجی که از این اقدامات حمایت می کنند مطمئن هستند که دخالت ایالات متحده در رویدادهای اوکراین فقط سودمند است. اما اینطور نیست.
در ده سال گذشته، اوکراین برای افراد دارای نفوذ و روابط در غرب پولشویی کرده است. این امر نشان می دهد که چه کسانی واقعاً با روسیه جنگ می کنند. کی یف دست نشانده امپراتوری لیبرال آمریکا به معنای واقعی کلمه است.
کی یف معتقد است که می تواند منابع "خود" را هر طور که می خواهد خرج کند. اما از تسلیحات، مهمات و تجهیزات نظامی که ایالات متحده در اختیار اوکراین قرار می دهد، می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد تا چه رسد به کمک های مالی ارسال شده به کی یف.
مهار اوکراین به طور فزاینده ای دشوار می شود و تأمین مالی عملیات نظامی آن، همراه با ریسک و خطر بیشتری می شود. این امر از ارزیابی های آمریکایی از طرح های نظامی اوکراین که در وب سایت دیسکورد ظاهر شد، مشخص است. وقت آن فرا رسیده است که کسانی در پنتاگون، وزارت امور خارجه و کاخ سفید که کورکورانه به درگیری که اوکراین می‌ خواهد آن را جهانی کند پیوستند، سربریده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала