Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

صنعت ایرانی در نماشگاه نفت و گاز مسکو + ویدئو

"نفت گاز" -2023"
نفت گاز -2023  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2023
اشتراک
احمد مولودی، عضو هیات علمی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت گاز-2023 در مسکو با اسپوتنیک ایرانگفت و گو کرد.
گزارشگر اسپوتنیک در این گفتگو از این عضو شرکت دانش بنیان خواست خود را معرفی کند و همچنین سولاتی را مطرح کرد.
لطف میفرمایید خودتان و محصولی که در نمایشگاه ارائه کردید را معرفی کنید؟
احمد مولودی، عضو هیات علمی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی هستم، با محصول سایلنسر ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز بعنوان اولین تولید کننده این محصول در کشور ایران در نمایشگاه نفت و گاز مسکو شرکت کردیم. شرکت ما، پیشگامان فن‌آفرین فرداد، یک شرکت دانش‌بنیان است که با محصول سایلنسر موفق به کسب دانش بنیان نوع ۱ شد.
چه موضوعی باعث شد که به این نتیجه برسید، می‌توانید این محصول را در بازار روسیه عرضه کنید و مشتریان خود را پیدا کنید؟
ایستگاه تقلیل فشار گاز، در هرجایی که سیستم گازرسانی دارد، مجبور به استفاده از آن هست، چونکه گاز با فشار بسیار زیاد وارد مدار می‌شود و برای استفاده شهری حتما باید وارد ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز شود و طی دو یا سه مرحله فشار آن کاهش یابد و به فشار مورد استفاده در منازل یا واحدهای صنعتی برسد. در کشور روسیه نیز چون از گاز استفاده می‌شود برای گرمایش یا موارد صنعتی، حتما از این قبیل ایستگاه‌ها دارد و در جست‌وجویی که انجام دادیم، روسیه یکی از کشورهایی هست که بیشترین ایستگاه تقلیل فشار را در دنیا دارا هست. از انواع مختلف رگلاتورهای کاهنده فشار گاز هم در این ایستگاه‌ها استفاده می‌شود و در تمامی آنها با توجه به مکانیزم کاهش فشار گاز، یک جریان اغتشاشی ایجاد می‌شود که اون جریان خود منبع یا اصطلاحا چشمه صوتی هست. این چشمه صوتی توسط یک محیط متخلل مانند محصولی که ما داریم، متال فوم، که 95 درصد تخلل دارد، از حالت اغتشاشی به آرام تبدیل می‌شود.در ایستگاه تقلیل فشار گاز که ما صداسنجی آن را انجام می‌دهیم، تمامی صداها بالای استاندارد بوده و بعضا تا 110-115 دسی‌بل، صدا به صورت دائم در ایستگاه جریان دارد که این آزار دهنده است. در ایران نیز چند سال هست که به این موضوع اهمیت میدهند و همین باعث شد که ما توانستیم محصول خود را ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز بیش از 13 استان ایران نصب کنیم، بیش از 1000 ایستگاه مجهز به این سایلنسر هستند و از عملکرد آن پس از 3-4 سال رضایت دارند. در روسیه نیز بدلیل اینکه این کشور پیشرفته در موضوع گازرسانی و رسیدگی به استانداردهای بین المللی است، حتما به این محصول اهمیت نشان می‌دهند و در رصدی که ما در نمایشگاه طی دیروز و امروز انجام دادیم، استقبال نسبتا خوبی از محصول انجام شده است. مطمئن هستم که این محصول با توجه به اینکه تکنولوژی خاصی هست و 5-6 کشور دارای این تکنولوژی هستند، جایگاه خود را در روسیه پیدا خواهد کرد.
روسیه آیا پیش از این واردات این محصول را داشته است؟ آیا این کشور از تولیدکنندگان محصول شماست؟
روسیه تولیدکننده این محصول نیست، تولیدکننده این محصول یک کشور اروپایی است که با توجه به تحریم‌های اقتصادی دیگر امکان تامین این محصول توسط روسیه نیست، پیش از این نیز روسیه امکان تامین از ایالات متحده را نداشت، به همین دلیل عطشی برای استفاده از این محصول در رگلاتورهای روسیه وجود دارد.
حضور ایران در نمایشگاه بین المللی تخصصی پلاستیک و لاستیک در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
گزارش و تحلیل
حضور ایران در نمایشگاه بین المللی تخصصی پلاستیک و لاستیک در مسکو
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала