گزارش و تحلیل

حضور ایران در نمایشگاه بین المللی تخصصی پلاستیک و لاستیک در مسکو

© Sputnikحضور ایران در نمایشگاه بین المللی تخصصی پلاستیک و لاستیک در مسکو
حضور ایران در نمایشگاه بین المللی تخصصی پلاستیک و لاستیک در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
حضور پر رنگ ایران در قالب پاویون ملی در نمایشگاه بین المللی تخصصی پلاستیک و لاستیک در مسکو چه تاثیری بر روابط دو طرف دارد؟
به گزارش اسپوتنیک، جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی تخصصی پلاستیک و لاستیک در مسکو حضوری فعالی بهم رسانده است. خبرنگار اسپوتنیک مصاحبه های ویژه ای را مجری رسمی پاویون های ایران در نمایشگاه های روسیه مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت کلی صنایع پتروشیمی تهیه کرده است؛
آقای حسن عباس زاده، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به پرسش های خبرنگار اسپوتنیک پاسخ دادند؛
حضور ایران در نمایشگاه بین المللی تخصصی پلاستیک و لاستیک در مسکو چطور است؟
- ایران ظرفیت بسیار خوبی در حوزه پتروشیمی ایجاد کردیم در طی سالهای گذشته، ایران اکنون در حوزه پتروشیمی در آسیا از کشورهای برتر است. سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد دلار صادرات صنعت پتروشیمی ما بود و امسال صارات مواد پتروشیمی ایران به ۱۸ میلیارد دلار برسد.
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سقفی برای حجم تبادل تجاری میان ایران و روسیه در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است، گفت:
- در سال ۲۰۲۲. شروع یک کار بزرگ برای ایران و روسیه بود که از اردیبهشت ماه شروع کردیم و انتظار داریم که در سال جدید میلادی حجم مبادلات و صادرات مواد شیمیایی و کاتالیسا ها افزایش یابد. یک قرارداد فروش محصول نیز از طریق آموزش ها و تبادل نیروهای آموزشی میان روسیه و ایران شروع شده است.
خبرنگار اسپوتنیک همچنین با آقای علیرضا جعفری، مجری رسمی پاویون‌های ایران در نمایشگاه‌های روسیه گفتگویی انجام داده است؛
این نمایشگاه چه تاثیر عمده ای میتواند در روابط ایران و روسیه داشته باشد؟
- نمایشگاه روپلاستکا که البته به نام اینتر پلاستکا بوده که بخاطر تحریم ها تغییر نام پیدا کرده، یک نمایشگاه معتبر است در زمینه پتروشیمی، پلیمری و صنایع بسته بندی است. و ایران با همت سازمان توسعه و تجارت، سفارت جمهوری اسلامی ایران و از همه مهمتر شرکت صنایع ملی پتروشیمی تصمیم گرفت که به صورت یک پاویون ملی در این نمایشگاه شرکت بکند.
سازمان توسعه و تجارت الان برای همه نمایشگاه و مخصوصا نمایشگاه های روسیه بسیار فعال شده و در یک سال، یکسال و نیم اخیر حجم بزرگی از نمایشگاه ها و ایونت های بین دو کشور را می بینیم که همین موجب شده که بخشی از توسعه روابط اقتصادی ما که شاهد هستیم که حجم مبادلات تجاری دو کشور از رقم 2 میلیارد دلاری سال 2018-2019 به رقم 4 میلیارد دلاری رسیده که اینگونه رویدادها میتواند موجب بالا رفتن شناخت تجار، تولید کنندگان و کارآفرینان دو طرف از پتانسیل های یکدیگر باشد.
مجری رسمی پاویون‌های ایران در پاسخ به این پرسش که آیا قرارداد و یا مذاکره ای تاکنون در این نمایشگاه صورت گرفته است، گفت:
- بله، همه این شرکت هایی که اینجا هستند از همین روز اول مذاکرات جدی را از صبح تا حالا داشته اند، محصولات پتروشیمی ما های-تک هستند و خریدار دارد در دنیا و می تواند به توازن تراز مبادلات با روسیه کمک کند.
به این معنی که اگر صادرات این محصولات به روسیه افزایش پیدا کند آنوقت می توانیم به تراز برابر برسیم و به این ترتیب بحث گارانتی ها و کار کردن با ارزهای ملی خیلی راحت تر خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала