در کی یف از اختلاف نظر در اروپا و آمریکا برای عضویت اوکراین در ناتو خبر دادند

© AP Photo / Antonio Calanniعدم تمایل ناتو برای پذیرش اوکراین
عدم تمایل ناتو برای پذیرش اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2023
اشتراک
عضو اپوزیسیون رادا که به عنوان معاون نخست وزیر در دولت پترو پوروشنکو، رئیس جمهور پیشین اوکراین خدمت می کرد، گفت: "در اروپا و ایالات متحده در مورد موضوع الحاق اوکراین به ناتو وحدت وجود ندارد".
به گزارش اسپوتنیک، "ایوانا کلیمپوش سینتسادزه" به نشریه پولیتیکو گفت:" آنها به صراحت اعلام کرده اند که اولویت های دیگری دارند و نیاز به وحدت در اتحاد دارند. در صورتی که هیچ وحدتی در این موضوع وجود ندارد".
در عین حال، همانطور که مقاله اشاره می کند، این موضوع با بیانیه اخیر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مبنی بر اینکه همه متحدان ناتو موافق عضویت اوکراین در ناتو هستند، در تضاد است.
این روزنامه می نویسد: "بسیاری از مقامات اوکراینی که در اجلاس سران دموکراسی مارس در واشنگتن شرکت کردند، از جمله کلیمپوش سینتسادزه، نسبت به "تداوم همان سطح حمایت ایالات متحده از اوکراین پس از سال مالی جاری" ابراز نگرانی کردند".
علاوه بر این، این سیاستمدار گفت که او بدون پاسخ به این سوال که چگونه مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در ایالات متحده می تواند بر حمایت از کی یف تأثیر بگذارد، به موضوع اوکراین بازگشت و به عدم وجود "درک مثبت واضح در مورد موضوع عضویت آینده اوکراین در ناتو اشاره کرد. "
ساختمان وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
وزارت خارجه روسیه به اظهارات در مورد پذیرش اوکراین به ناتو پاسخ داد
در ادامه این مقاله می آید: "کلیمپوش تسینتسادزه و همکارانش می‌دانند که بسیاری از تصمیمات حیاتی از سوی ایالات متحده و همچنین فرانسه و آلمان به تعویق می‌افتند، زیرا غرب می‌خواهد ابتدا ببیند که ضد حمله نیروهای اوکراینی چگونه توسعه خواهد یافت. مقاله می گوید و اگر شکست خورد، مذاکرات را تحریک کنند".
پیش از این، وادیم پریستایکو، سفیر اوکراین در بریتانیا و وزیر خارجه سابق اوکراین گفته بود که ناتو باید به اوکراین برای پیوستن به این ائتلاف در زمینه موفقیت ارتش اوکراین در مقابله با روسیه، التماس کند.
در پایان سپتامبر 2022، ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که اوکراین درخواست پیوستن سریع به ناتو را دارد. بعدها جیک سالیوان دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی خاطرنشان کرد که انجام چنین رویه ای اکنون نابهنگام است. استولتنبرگ، در اظهار نظر زلنسکی، موضع بدون تغییر ناتو در مورد حق هر کشور برای تعیین مسیر خود و سیاست "درهای باز" را تصدیق کرد، اما تاکید کرد که ائتلاف تلاش های خود را برای کمک به کی یف در دفاع از خود متمرکز خواهد کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت کرملین درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را شنیده است. به گفته وی، مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که جهت گیری کی یف به سمت ناتو بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین شد.
 پارلمان روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
نماینده دوما: روسیه اجازه نخواهد داد اوکراین به ناتو بپیوندد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала