نماینده دوما: روسیه اجازه نخواهد داد اوکراین به ناتو بپیوندد

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پارلمان روسیه
 پارلمان روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
اشتراک
سرلشکر لئونید ایولف، نماینده دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه از کریمه گفت: روسیه اجازه نخواهد داد و نخواهد گذاشت که اوکراین به ناتو بپیوندد.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز پنجشنبه در جریان سفر به کی یف گفت که اوکراین در نهایت به این ائتلاف نظامی خواهد پیوست.
ایولف گفت: "برای روسیه، ورود اوکراین به ناتو به منزله ظهور یک منبع خطر نظامی دائمی است. روسیه نمی تواند اجازه این را بدهد و نخواهد گذاشت."
به گفته وی، استولتنبرگ با بیانیه خود بار دیگر مشارکت این ائتلاف در درگیری نظامی در جانب اوکراین را ثابت کرد.
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
پنتاگون موضوعات نشست رامشتاین پیرامون اوکراین را اعلام کرد
نماینده دوما تاکید کرد: ناتو به اوکراین تسلیحات و تجهیزات نظامی می دهد، پرسنل نظامی وی را آموزش می دهد و استولتنبرگ با این بیانیه به تشدید جنگ می پردازد.
در پایان سپتامبر 2022، زلنسکی، رهبر اوکراین اعلام کرد که اوکراین درخواست پیوستن سریع به ناتو را دارد. دیرتر جیک سالیوان دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی خاطرنشان کرد که انجام چنین تشریفاتی اکنون به موقع نیست. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در توضیح اظهارات زلنسکی، موضع بدون تغییر این بلوک در مورد حق هر کشور برای تعیین مسیر خود و سیاست "درهای باز" را تصدیق کرد، اما تاکید کرد که این ائتلاف تلاش هایش را در کمک به کی یف در دفاع از خود متمرکز خواهد کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت کرملین درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را شنیده است. به گفته وی، مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که رو اوردن کی یف به سمت ناتو بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала