- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کی یف: نیروهای روسی در آرتیموفسک در حال پیشروی هستند

© AP Photo / Evgeniy MaloletkaУкраинские военнослужащие ведут огонь из гаубицы M777. Архивное фото
Украинские военнослужащие ведут огонь из гаубицы M777. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
اشتراک
معاون وزیر دفاع اوکراین پیشروی نیروهای روسی در آرتیموفسک را به رسمیت شناخت.
به گزارش اسپوتنیک، آنا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین در کانال تلگرامی خود نوشت: نیروهای روسی در آرتمیوفسک به حمله و پیشروی ادامه می دهند.
در این پست آمده است: "اکنون نبردهای شدیدی در جریان است. دشمن در حال حمله است. <...> در برخی مناطق در برخی نقاط در حال پیشروی است".
در عین حال، مالیار مدعی است که نیروهای مسلح اوکراین در حال انجام اقدامات دفاعی و "حمله فعال" هستند و وضعیت در آرتیموفسک را "متشنج، اما کنترل شده" خواند.
آرتیموفسک در شمال گورلوفکا قرار دارد. این یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات گروه اوکراینی در دونباس است. بیش از شش ماه است که نبردهای شدید برای تصرف این شهرک مسکونی در جریان است.
به گفته وزارت دفاع، جوخه‌های هجومی به کنترل محلات در شمال غرب، مرکز و جنوب غربی شهر ادامه می‌دهند و یگان‌های هوابرد از حومه شمالی و جنوبی آن را مسدود کردند. تلفات روزانه نیروهای مسلح اوکراین در این مسیر به صدها سرباز می رسد.
Тренировка украинских военных на военной базе Вооруженных сил Великобритании. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
فرار نظامیان اوکراینی از آرتموفسک
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала