- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

فرار نظامیان اوکراینی از آرتموفسک

© AP Photo / Kirsty WigglesworthТренировка украинских военных на военной базе Вооруженных сил Великобритании. Архивное фото
Тренировка украинских военных на военной базе Вооруженных сил Великобритании. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2023
اشتراک
گاگین: مشاور سرپرست موقت ریاست جمهوری خلق دونتسک از تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای فرار از آرتموفسک یا تسلیم شدن خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، یان گاگین، مشاور سرپرست موقت ریاست جمهوری خلق دونتسک در کانال تلویزیونی " روسیا 1 " گفت: گروه‌های کوچکی از سربازان اوکراینی سعی می‌کنند از آرتموفسک فرار کنند یا تسلیم شوند.
وی گفت: دشمن هر روز متحمل خسارات هنگفتی می شود، او به سمت حومه غربی رانده می شود، جایی که عملاً مهمات وجود ندارد، به جاده ها توسط توپخانه ما شلیک می شود. این در مورد چرخش سربازان و خروج مجروحان نیز صدق می کند. پادگان اوکراین عملا محکوم به فنا است. اکنون پیشینه هایی وجود دارد که آنها در گروه های کوچک فرار می کنند ... کسانی هستند که تسلیم می شوند و سعی می کنند از شهر فرار کنند.
گاگین یادآور شد که اکنون حدود 90 درصد از خاک آرتموفسک تحت کنترل نیروهای روسیه است. مشاور سرپرست این جمهوری افزود، در عین حال، هنوز نمی توان در مورد عقب نشینی سیستماتیک نیروهای مسلح اوکراین صحبت کرد.
به گفته این مقام مسئول در مورد میزان تخریب شهر، این درصد تنها پس از آزادسازی کامل آن قابل برآورد است. او تاکید کرد که ارتش اوکراین با عقب نشینی، به عمد زیرساخت ها را تخریب می کند.
آرتموفسک در شمال گورلوفکا قرار دارد. این یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات گروه اوکراینی در دونباس است. بیش از شش ماه است که نبردهای شدید برای تصرف این شهرک مسکونی در جریان است.
پیشتر، وزارت دفاع اعلام کرد که جوخه‌های هجومی به کنترل محلات در شمال غرب، مرکز و جنوب غربی شهر ادامه می‌دهند و یگان‌های هوابرد از حومه شمالی و جنوبی آن را مسدود کردند. تلفات روزانه نیروهای مسلح اوکراین در این مسیر به صدها سرباز می رسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала