کره جنوبی احتمال ارسال تسلیحات به اوکراین را رد نمی کند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم کره جنوبی
پرچم کره جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
اشتراک
رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد، در صورت وجود تهدید جدی برای جمعیت غیرنظامی این کشور، کره ممکن است ارسال سلاح به اوکراین را آغاز نماید.
به گزارش اسپوتنیک، یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی در مصاحبه ای با رویترز که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت:" اگر شرایطی پیش بیاید که جامعه بین المللی نتواند آن را تحمل کند، مانند حملات گسترده به غیرنظامیان یا نقض جدی قوانین جنگ، آنگاه برای ما دشوار خواهد بود که فقط بر کمک های بشردوستانه یا مالی به کی یف پافشاری کنیم".
به گفته یون سوک یول، کشورش در حال بررسی راه های مختلف برای کمک به اوکراین در دفاع و بازسازی این کشور است. رئیس جمهور کره جنوبی گفت که در این مورد هیچ محدودیتی در میزان کمک های دفاعی و بازسازی، مطابق با قوانین بین المللی وجود نخواهد داشت.

وی افزود، جمهوری کره با در نظر گرفتن روابط خود با طرف های درگیر و تحولات وضعیت در میدان جنگ، مناسب ترین اقدامات را انجام خواهد داد.

پیش از این، سئول کمک های بشردوستانه و همچنین اقلام نظامی مانند کلاه ایمنی و جلیقه های ضد گلوله را به کی یف ارسال می کرد. نوامبر گذشته، وال استریت ژورنال به نقل از منابعی گزارش داد که کره 100 هزار گلوله توپ به ایالات متحده برای انتقال آنها به اوکراین خواهد فروخت. همانطور که وزارت دفاع کره جنوبی در آن زمان اشاره کرد، در مذاکرات در مورد تحویل، به این نکته اشاره شده است که گیرنده نهایی مهمات، طرف آمریکایی است.
برنامه شنود دست جمعی در آمریکا متوقف شده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2023
شنود مقامات کره جنوبی توسط آمریکا
علاوه بر این، در ماه مارس مشخص شد که اداره تدارکات دفاعی ملی کره جنوبی سال گذشته عرضه هویتزرهای Krab لهستانی با شاسی کره جنوبی توسط ورشو به کی یف را تایید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала