شنود مقامات کره جنوبی توسط آمریکا

© Fotolia / Viktor Gmyriaبرنامه شنود دست جمعی در آمریکا متوقف شده
برنامه شنود دست جمعی در آمریکا متوقف شده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2023
اشتراک
اسناد پنتاگون ثابت می کنند که نشان می‌دهد که مقامات کره جنوبی توسط آمریکا شنود شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، اسناد محرمانه پنتاگون که در شبکه های اجتماعی منتشر شده نشان می دهد که ایالات متحده مقامات کره جنوبی را شنود کرده است.
سئول که قبلا با فروش گلوله های توپخانه به واشنگتن موافقت کرده بود، اصرار داشت که ارتش آمریکا "مصرف کننده نهایی" آنها باشد، اما دستیاران رئیس جمهور کره جنوبی، یون سوک یول، نگران بودند که آمریکایی ها این گلوله ها را به سمت کی یف انتقال دهند.
بر اساس اسناد طبقه بندی شده، وزیر امور خارجهکره جنوبی لی مون هی به کیم سون هان مشاور امنیت ملی گفت که دولت کره جنوبی از اینکه ایالات متحده مصرف کننده نهایی مهمات نباشد بیم داردکه درگیر خطرات احتمالی شود. تاکید می شود که این گزارش محرمانه مبتنی بر داده های اطلاعات الکترونیکی است. نشریه نیویورک تایمز در این خصوص نوشت: "که این نشان می دهد که "ایالات متحده از یکی از متحدان اصلی خود در آسیا جاسوسی کرده است".
هر دو مقام کره جنوبی که نام آنها در این مقاله آمده است، قبلاً پست خود را در آن زمان ترک کرده اند. این نشریه نتوانست برای اظهار نظر با آنها تماس بگیرد. پیشتر گزارش شده بود که دسته جدیدی از اسناد محرمانه ایالات متحده در مورد اوکراین، چین و خاورمیانه ظاهراً به این شبکه درز کرده است. ادعا شده است که بیش از 100 سند می تواند وارد اینترنت شود، خسارت ناشی از آنچه اتفاق افتاده است قابل توجه تخمین زده می شود. پنتاگون قبلاً به ریانووستی گفته است که در حال مطالعه اطلاعات در مورد این درز اطلاعاتی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала