آلمان تحویل جنگنده های مدرن به اوکراین را بی فایده خواند

© Photo / Wikipedia/Vladimir Korolkovافشای راز نیزه های جنگنده های بریتانیایی
افشای راز نیزه های جنگنده های بریتانیایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2023
اشتراک
استراک زیمرمن، نماینده پارلمان آلمان: برای آلمان منطقی نیست که جت های جنگنده مدرن به اوکراین ارائه دهد.
به گزارش اسپوتنیک ، رئیس کمیته دفاع بوندستاگ، ماری آگنس استراک زیمرمن گفت که اوکراین به جنگنده های مدرن در خدمت نیروی هوایی آلمان مانند یوروفایتر یا تورنادو نیاز ندارد، زیرا خلبانان اوکراینی فقط می توانند با هواپیماهای جنگی شوروی پرواز کنند.
پیش از این، دولت آلمان به درخواست لهستان اجازه صادرات مجدد جنگنده های MiG-29 لهستانی به اوکراین را داده بود. به طور خاص، ما در مورد پنج جنگنده MiG-29 صحبت می کنیم که در خدمت ارتش آلمان بودند و پس از اتحاد مجدد آلمان، در سال 2002 به لهستان فروخته شدند. اینسیاستمدارآلمانی گفت: "من این را اضافی می دانم که تصمیم برای انتقال تانک های لئوپارد به اوکراین باعث بحث در مورد جنگنده ها شد.

او اضافه کرد: "من یوروفایتر آلمانی یا تورنادو را در آسمان اوکراین نمی بینم".

در همان زمان، او از نیات شرکای اروپای شرقی برای تامین بیشتر میگ های شوروی به کیف حمایت کرد، زیرا "اوکراینی ها مالک این سیستم ها هستند". به گفته او، اکنون تامین مهمات و اجزای آن نوع سلاح هایی که به اوکراین ارسال شده اند، مهم است. او پیش از این از تاخیر در تصمیم گیری برای تامین تانک های آلمانی به اوکراین انتقاد کرده بود.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
Самолет-истребитель МиГ-29 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2023
آلمان ارسال جنگنده های میگ-29 لهستان به اوکراین را تایید کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала