آلمان ارسال جنگنده های میگ-29 لهستان به اوکراین را تایید کرد

© Sputnik / Sergey PivovarovСамолет-истребитель МиГ-29
Самолет-истребитель МиГ-29 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2023
اشتراک
نشریه Spiegel: آلمان به لهستان اجازه داد تا جنگنده های میگ-29 که در ترکیب نیروی هوایی جمهوری دموکراتیک آلمان قرار دارند را به اوکراین ارسال نماید.
به گزرش اسپوتنیک، نشریه Der Spiegel به نقل از نهادهای مسئول اعلام کرد که دولت آلمان به لهستان اجازه داد تا جنگنده های میگ-29 که در ترکیب نیروی هوایی جمهوری دموکراتیک آلمان قرار دارند را به اوکراین ارسال نماید.
در مقاله این نشریه آمده است: "ورشو می خواهد از اوکراین با جنگنده های ذخایر قدیمی جمهوری دموکراتیک آلمان حمایت کند. برلین جوز لازم را برای این امر صادر کرد".
روز پنجشنبه روزنامه Süddeutsche Zeitungاعلام کرده بود که صحبت در مورد پنج جنگنده میگ-29 می باشد که در سال 2002 و بعد از اتحاد آلمان به لهستان فروخته شده بوده است.
جنگنده های چند منظوره میگ 29 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2023
لهستان از آلمان خواست تا اجازه تحویل جنگنده های میگ 29 به کی یف را بدهد
متئوش موراوتسکی نخست وزیر لهستان نیز امروز و در حین سخنرانی خود در شورای آتلانتیک در خصوص اینکه ورشو محموله جدیدی از جنگنده های میگ-29 را در اختیار مقامات کی یف قرار خواهد داد، صحبت کرده بود.
آنژی دودا رئیس جمهور این کشور نیز در آغاز ماه آپریل از برنامه های مربوط به ارسال 14 جنگنده میگ-29 به اوکراین صحبت به میان آوره بود. این در حالیست که به گفته وی ورشو نمونه های این جنگنده که تا استانداردهای ناتو به روز شده اند را برای خود حفظ می کند.
به گفته موراوتسکی اتحادیه اروپا "غرامت بسیار خوبی" را بابت ارسال مهمات ارسالی به اوکراین پرداخت خواهد نمود. به گفته وی "در ازای تسلیحات قدیمی" ، ورشو می تواند "در ازای منابع اروپایی تسلیحات مدرن و مهمات خریداری نموده و خط تولید تسلیحات مختلف را راه اندازی نماید".
مسکو به دفعات به کشورهای غربی در خصوص ارسال تسلیحات به اوکراین اخطار داده و تاکید کرده که این امر هیچ چیز را تغییر نخواهد داد و تنها درگیری را به درازا خواهد کشاند. بنا بر اظهارات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، ایالات متحده و ناتو بصورت مستقیم در این تقبل مشارکت می نمایند- نه تنها به ارسال تسلیحات، بلکه با آموزش کادر نظامی.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала